همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد

همایش یاوران حجاج در تبریز برگزار شد

همایش یاوران حجاج با حضور زائران و کارگزاران فرهنگی کاروانهای حج تمتع در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی دکتر مبین تبریز به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این همایش حجت الاسلام و المسلمین ایران نژاد مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی با اشاره به آیات و روایات در خصوص خدمت رسانی به زائران ، یاوران حجاج را در بهبود فعالیت ها در کاروانها تأثیرگذار دانست.


وی در ادامه با تشریح برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و تبیین اهمیت نقش یاوران حجاج در موسم حج تمتع، به بیان وظایف و مسولیت های یاوران حجاج پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین ایران نژاد، یاوران حجاج را حلقه واسط مدیر و روحانی کاروان و زائران دانست و افزود: ارائه خدمات بهتر و ایجاد فضای آرام و روحانی و سیراب شدن روح زائران در این سفر معنوی تعدادی از زائران هر کاروان به عنوان یاوران حجاج انتخاب می‌شوند.


وی خاطر نشان کرد: یاوران حجاج توسط مدیر و روحانی کاروان‌ها از بین زائران توانمند که دارای تونایی اجرایی لازم باشند، شناسایی و انتخاب می‌شوند و به ازای هر ۱۲ نفر یک یاور در نظر گرفته شده است.


مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی، یاوران حجاج را ارتباط مستمر و سازنده بین افراد را موثر دانست و گفت: این تداوم ارتباط ان‌ شاء الله وسیله حفظ روحیه و معنویت حج خواهد بود.


وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: گروه یاوران حجاج ضمن آشنایی و توجیه نسبت به فضای کشور میزبان با همکاری در برگزاری برنامه‌های موثر دینی و فرهنگی، دین خود را به ائمه معصومین (علیه‌السلام) ادا کرده و با رفتارپسندیده و بزرگوارانه خود، باعث اثربخشی آثار معنوی در دیگر همسفران خواهند بود.


درابتدای این همایش امیر روحی ملکی مدیر حج و زیارت استان به ارائه توصیه‌ها و توضیحاتی در خصوص برنامه‌ها، نحوه شکل گیری کاروانها و عملیات اجرایی حج (مسکن، حمل و نقل و..) پرداخت .


در بخش پایانی این همایش، آقای دکتر امانی نماینده هلال احمراستان در زمینه امداد و نجات ،کمک های اولیه را بصورت عملی برای یاوران حجاج ارائه دادند.


گفتنی است؛ امسال از استان آذربایجان شرقی تعداد 3885 زائر در قالب 27 کاروان برای انجام اعمال مناسک حج عازم سرزمین وحی خواهند شد.


نخستین پرواز حجاج سال 98 استان از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در سوم مردادماه، تبریز را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران