اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات

اعزام رایگان زائر اولی‌های محروم به عتبات

سالانه چهار هزار نفر از اقشار محروم زیارت‌اولی، به عتبات عالیات و کربلای معلا مشرف خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در پی پروژه موفقیت آمیز سال گذشته بنیاد کرامت در همراه کردن مردم و خیرین برای اعزام محرومان به کربلای معلی این بنیاد امسال هم با همراهی مردم و خیرین، طرح بزرگ «بانی زیارت» را عملیاتی کرده است.


بر اساس این طرح که مراحل اجرایی آن از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است، سالانه چهار هزار نفر از اقشار محروم زیارت‌اولی، به عتبات عالیات و کربلای معلا مشرف خواهند شد.


در قدم اول طرح «بانی زیارت»، این زائران که از اقشار محروم و بالای ۴۰ ساله هستند از سوی خیریه‌ها و مؤسسات مورد اعتماد بنیاد کرامت معرفی می‌شوند.


این افراد در قالب کاروان‌های ۹۰ نفره، یک سفر ۵ روزه به عتبات عالیات خواهند داشت و در طول مسیر از امکانات اسکان، تغذیه و حمل و نقل بنیاد کرامت رضوی برخوردار خواهند بود.


بنیاد کرامت امام رضا علیه‌السلام، مهم‌ترین هدف این طرح را «تأمین نیاز‌های فرهنگی و معنوی اقشار محروم، الگوسازی سفر‌های ارزان‌قیمت زیارتی و بسترسازی و جریان‌سازی با هدف مشارکت مردمی و حضور خیرین در اعزام زائراولی‌ها اعلام کرده است.


بر اساس این گزارش، فرایند شناسایی و معرفی زائران از بین اقشار محروم، توسط خیریه‌ها و مؤسسات فرهنگی و معتمدان مورد وثوق انجام می‌شود.


در طی این سفر امکاناتی، چون تماس با خانواده در ایران و نیز استفاده ازمضیف امام حسین (ع) در کربلا برای زائران پیش بینی شده است.


در اجرای این طرح، همانند سال گذشته همه مؤمنان، خیران و هموطنان گرامی می‌توانند همکاری و مشارکت مالی کنند و بنیاد کرامت نیز مانند سال گذشته، معادل کمک‌های مردمی دراین طرح، بودجه مضاعف اختصاص خواهد داد.


در طرح «بانی زیارت شویم» در سال گذشته، مجموعاً حدود ۳۵۰ میلیون تومان از سوی هم‌وطنان، برای زیارت اربعین اقشار محروم و کربلانرفته پرداخت شد که بنیاد کرامت امام رضا علیه‌السلام بر اساس بودجه‌های تخصیصی آستان قدس رضوی، علاوه برآن، حدود ۱۰ میلیارد ریال دیگر به این امر اختصاص داد.


طرح جدید اختصاص به زیارت اربعین ندارد و این کاروان‌ها در طول سال اعزام خواهند شد.


از مجموع این کاروان‌ها تا کنون هفت کاروان اعزام شده و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


| شناسه مطلب: 94038




کربلا کربلا معلی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران