انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال

انتخاب مدیران فرهنگی برای هتل های ایرانی در عمره مفرده امسال

مدیر آموزش معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از انتخاب مدیران فرهنگی برای کلیه هتل های ایرانی در عمره مفرده سال 90 خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: در سفر معنوی عمره امسال هر یک از هتلها های ما، دارای یک مسئول فرهنگی است که این مسئولان فرهنگی دوره های آموزشی خاصی را دیده اند و در هتل هایی که بیش از 3 کاروان در آنها اقامت دارند مستقر می شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از  شبستان ، وی در رابطه با برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای عمره 90 گفت: برنامه های فرهنگی عمره 90 در دو بخش پیش بینی شده است که بخشی از این برنامه ها به صورت خاص در دفاتر نمایندگی بعثه در مکه و مدینه و بخش دیگر در هتل ها برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: از جمله برنامه های فرهنگی ویژه دفاتر نمایندگی بعثه در مکه و مدینه برگزاری همایش ها، جلسات مذهبی و جلسات هم اندیشی روحانیون است.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی و برپایی ایستگاه های فرهنگی در هتل ها را از جمله برنامه های فرهنگی هتل ها برشمرد.

مدیر آموزشی معاونت امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری از تشکیل شورای فرهنگی در هر یک از هتل های زائران ایرانی در مکه و مدینه خبر داد و گفت: اعضای این شورا را روحانیون کاروان ها، مدیران راهنما، مسئولان فرهنگی و مدیران ثابت هتل ها تشکیل می دهند ریاست شورای فرهنگی به عهده مدیران ثابت هتل ها است و دبیر شورا نیز، مسئولان فرهنگی هتل ها هستند که کلیه برنامه ها و امور فرهنگی هتل ها را برنامه ریزی و اجرا می کنند.

وی در خصوص آموزش های خاص این گروه گفت: این تیم فرهنگی در ادامه آموزش های سال قبل خود، دوره های آموزشی خاصی را نیز به مدت یک هفته در قم گذرانده اند و در زمینه تکنیک ها و مهارت های تبلیغی – فرهنگی در هتل ها و مدیریت فرهنگی آموزش هایی را دیده اند.

حجت الاسلام احمدی افزود: علاوه بر برنامه های فرهنگی تدوین شده از سوی بعثه، مدیران و مسئولان فرهنگی هتل ها می توانند بر اساس سیاست های ابلاغ شده از طرف نماینده ولی فقیه در بعثه و با توجه به اقتضائات و شرایط هر کاروان برنامه های اختصاصی خود را نیز داشته باشند.

وی در خصوص اعزام گروه 40 نفره از بانوان با هدف پاسخگویی و کمک به زائران خانم، در مسجد شجره گفت: در عمره امسال مانند سنوات گذشته گروهی از بانوان آموزش دیده برای پاسخگویی به مسایل شرعی و کمک به بانوان زائر در مسجد شجره مستقر می شوند که تعداد این افراد در مجموع 40 نفر است.

حجت الاسلام احمدی افزود: کلیه این بانوان آموزش های خاصی را در قالب دوره های بدو خدمت و ضمن خدمت در زمینه مدیریت فرهنگی، روش تبلیغ و اسرار و مناسک حج همچنین معارف حج گذرانده اند و امسال کارگاه های مشاوره دینی نیز برای آنها برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به مراجعات و نیازهای زائران در سال های گذشته در خصوص مباحث و مشاوره های دینی و با هدف پاسخگویی به این نیاز امسال بعثه مقام معظم رهبری دوره های آموزشی ویژه ای را در زمینه مشاوره دینی برای این گروه اعزامی از سوی بعثه برگزار می کند.

حجت الاسلام احمدی در تشریح سایر برنامه های دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مکه و مدینه گفت: دفاتر نمایندگی در روزهای زوج، جلسات هم اندیشی در سطح روحانیون کاروانها برگزار می کند در مناسبات مذهبی نیز برنامه های ویژه ای با حضور زائران و عمره گزران برپا می شود همچنین با هماهنگی های انجام شده با مرکز قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از قاریان برجسته و تیمی از سخنرانان و مداحان نیز از طریق بعثه به عمره اعزام می شوند تا در صورت درخواست هتل ها در این زمینه با مشکلی مواجه نباشیم.

وی با اشاره به حضور کارشناسان علوم و معارف اسلامی در دفتر مرکزی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: یکی از بخش های فعال فرهنگی در عمره 90، کتابخانه دیجیتال بعثه است که در این زمینه نرم افزارها و منابع گسترده علوم اسلامی برای استفاده زائران تهیه شده است همچنین کارشناسان بعثه در دفاتر مرکزی نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری آماده پاسخگویی به زائران در این زمینه هستند.

وی افزود: در عمره امسال برای بازدید از اماکن مذهبی – تاریخی مکه مکرمه و مدینه منوره نیز  از افراد آموزشی دیده با عنوان راهنما برای همراهی با کاروان ها استفاده می شود.


| شناسه مطلب: 9405







نظرات کاربران