محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد

محلات در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را دارد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات گفت: این شهرستان در شاخص های ستاد مرکزی برای چندمین سال متوالی در کمک به بازسازی عتبات عالیات رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد نجفی  با بیان اینکه سرانه هر نفر جمعیت این شهرستان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات ۶۸ هزار ریال است که بالاترین مقدار در کشور است، گفت: مردم محلات در سال گذشته سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال کمک نقدی و کالایی برای بازسازی عتبات عالیات داشتند که نسبت به جمعیت خود در کشور شاخص بوده است.


وی ادامه داد: یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از این کمک ها به صورت نقدی و بقیه شامل اهدای سنگ نما و تزئینی از صنعتگران این شهرستان به صورت غیرنقدی است.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات گفت :۱۵۰ گرم طلا پارسال جمع آوری شد که نسبت به سال قبل ۲ برابر افزایش داشته است. مردم این شهرستان در بهار امسال ۱۳ میلیارد ریال به سیل زدگان کمک کردند و ۲۰ شبانه روز چهار تا ۶ هزار پرس غذا بین سیل زدگان توزیع کردند.


وی بیان کرد: ۶۰۰ ستون سنگی امسال در این شهرستان ساخته و به منظور عملیات بازسازی صحن حضرت زهرا (س) به نجف اشراف ارسال شد.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات ادامه داد: این ستون‌ها در ۲ مرحله تولید و ارسال شد و در خرداد سال گذشته نیز ۶۰۰ ستون تولید و از خرداد پارسال تا کنون نیز ۶۰۰ ستون دیگر تحویل شده بود.


نجفی ادامه داد: تعهد شهرستان محلات برای ساخت ستون مرمر برای بازسازی صحن حضرت زهرا (س) پایان یافت.


وی گفت: ستون‌های ارسالی شامل سرستون، رینگ ستون و میله ستون تولید شده در کارگاه فرآوری سنگ این شهرستان است که با استفاده از سنگ کوپ مرمر سفید از معادن استان کرمان و آذرشهر ساخته شده است.


مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات افزود: برای نخستین بار در خاورمیانه تجهیزات پیشرفته و تخصصی برش ستون سنگی در اشکال متنوع در کارگاه‌های مجتمع سنگ بری محلات مستقر شد.


نجفی بیان کرد: یکی از صنعتگران نیکوکار محلات مراحل تهیه سنگ، فرآوری و نصب ستون در محوطه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را بر عهده گرفت که اکنون اضافه بر تعهد در حال ساخت و ارسال ستون‌های سنگی دیگری است.


شهرستان محلات با ۲۵۰ کارگاه فرآوری و ۷۰ معدن سنگ قطب تولید سنگ نمای کشور محسوب می‌شود و ۶۰ درصد سنگ‌های ساختمانی کشور در معادن این خطه تولید می‌شود.


شهرستان محلات از توابع استان مرکزی ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و قطب تولید سنگ نمای کشور محسوب می‌شود.


منبع: ایرنا




نظرات کاربران