بازگشایی مرز خسروی در اربعین بستگی به طرف عراقی دارد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری‌های مکرر نمایندگان برای باز شدن مرز خسروی در ایام اربعین، اظهار داشت: همه چیز دست طرف عراقی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سیدقاسم جاسمی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به دشمنی‌ها، فشارها و تحریم‌های دشمنان به علت تفکر انقلابی‌گری و روحیه استقلال‌طلبانه مردم ایران و نیز شدت گرفتن این فشارها، اظهار داشت: دشمن با استفاده از کشورهای همسایه و اروپایی‌ها علیه ایران عمل می‌کند و حتی می‌کوشد چین و روسیه را نیز از تعامل با ایران بازدارد.


وی افزود: به خواست خدا دشمن نتوانسته فروش نفت ما را به حداقل برساند و حتی اگر نفت هم نفروشیم، با رهنمودهای مقام معظم رهبری روی پای خود ایستاده‌ایم و امیدواریم روزی فرا برسد که چاه‌های نفت را پلمب کنیم.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه، با اشاره به پیگیری‌های مکرر نمایندگان برای باز شدن مرز خسروی در ایام اربعین، اظهار داشت: همه چیز دست طرف عراقی است.


جاسمی افزود: تمامی مسؤولان ایرانی موافق تردد از مرز خسروی هستند، ولی طرف عراقی به این کار راضی نیست، علت آن هم عدم برقراری امنیت کامل در استان دیالی عراق است.


وی بیان کرد: ما با هیچ کشوری در جهان به غیر از رژیم اسرائیل منعی در مورد مذاکره و گفت‌‌و‌گو نداریم، حتی اگر آمریکا صادقانه عمل کند با اذن مقام معظم رهبری می‌توانیم با آن‌ها مذاکره کنیم.


جاسمی به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد انتخاب هیأت رئیسه این کمیسیون، گفت: من وظیفه دارم از اصول و ارزش‌ها حفاظت کنم، همه کاندیداهای ریاست کمیسیون در خط نظام و رهبری هستند، فعلا نمی‌گویم به چه کسی رأی می‌دهم، اما بعد از انتخابات اعلام می‌کنم که به چه کسی رأی داده‌ام.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به وجود برخی مشکلات امنیتی در مرزها، بیان کرد: تقویت مرزها مهم است؛ در لایحه‌ای به که مجلس پیشنهاد شد قرار شد مشکلات مرزی مورد بررسی قرار گرفته و حل شوند.


جاسمی با بیان اینکه یک استفساریه برای رأی‌گیری با موضوع برخورداری بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی تهیه شده است، تصریح کرد: در تلاشیم ماهی‌دشت و سرفیروزآباد را هم به مناطق جنگی اضافه کنیم، در ضمن هر شهری که مورد بمباران قرار گرفته است را نمی‌توان جزو مناطق جنگی قرار داد و این موضوع شرایط متعددی را می‌طلبد، البته بعضی شهرستان‌ها جزو مناطق امنیتی محسوب می‌شوند ولی نمی‌توان آن‌ها را به لیست مناطق جنگی اضافه کرد.


وی نداشتن متولی مشخص و نبود اراده کافی در دولت و عدم تأمین اعتبار لازم را از از دلایل مسکوت ماندن پروژه پالایشگاه آناهیتا اعلام کرد و گفت: قرار است قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای تکمیل این پروژه وارد عمل شود.


جاسمی در پایان، بیان کرد: در استان، خوراک لازم برای این پالایشگاه وجود دارد و امکان دارد در آینده نفت کرکوک عراق نیز برای پالایش به ایران فرستاده شود که سبب توجیه اقتصادی کامل این پروژه می‌شود.


منبع: فارس




نظرات کاربران