865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند 865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند 865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند 865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند 865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند 865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند 865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند

865 زائر کرمانشاهی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: 865 زائر از استان کرمانشاه در قالب چهار کاروان اهل تشیع و دو کاروان مختص اهل سنت امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حامد دارابی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به توافق ایران و عربستان در حوزه حج، اظهار داشت: کاروان‌های حج تمتع پس از یک سال وقفه، امسال مشرف می‌شوند.


مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تعلیق حج ۹۵ را براساس تصمیمات مسؤولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری عنوان و بیان کرد: عربستان امسال متعهد شد که امنیت و کرامت تمام حجاج به‌ویژه حجاج ایرانی را حفظ کند.


وی از صدور ویزا برای حجاج  به‌صورت الکترونیکی در ایران خبر داد و گفت: امسال ظرفیت حجاج ایرانی برای اعزام به حج، 86 هزار و 500 نفر است.


دارابی با بیان اینکه براساس دستورالعمل سازمان حج و زیارت یک‌هزار نفر مازاد بر سهمیه برای خانواده‌های معظم شهدای منا اعلام شده است، یادآور شد: استان کرمانشاه در حادثه منا زخمی و کشته نداشت.


این مسؤول ظرفیت استان کرمانشاه برای اعزام به حج تمتع را 865 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 234 نفر سهیمه بنیاد شهید و جانبازان و یازده نفر نیز سهیمه نیروهای مسلح استان است و مابقی زائران استان، عادی هستند.


وی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای فیش ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ 31 شهریورماه سال 85 هستند باید با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی نسبت به افزایش موجودی خود تا سقف 10 میلیون تومان اقدام کنند.


دارابی به فعالیت 17 دفتر فعال زیارتی در استان اشاره و اضافه کرد: قبلا برطبق فراخوان عمومی آن دسته از کسانی که دارای فیش حج تمتع تا تاریخ 31 تیرماه سال 85 بودند، 10 روز فرصت داده شد تا با مراجعه به بانک و پرداخت مابه‌التفاوت تا سقف 10 میلیون تومان با احتساب سود بانکی موجود به حساب سازمان حج و زیارت اقدام کنند.


وی با بیان اینکه تا‌کنون 50 درصد ظرفیت استان تکمیل شده است، ادامه داد: دو ماه دیگر نیز به این بازده زمانی اضافه شده است و اگر زائری در این مدت زمان مشخص شده موجودی حساب خود را تا سقف 10 میلیون تومان نرساند، عملا به منظور انصراف محسوب می‌شود و سال 96 به حج تمتع مشرف نمی‌شود، البته تاکنون هیچ زائری از استان کرمانشاه انصراف نداده است.


دارابی با بیان اینکه از 24 اردیبهشت‌ماه امکان مراجعه زائران برای ثبت‌نام نهایی فراهم می‌شود، افزود: در حال حاضر با توجه به آخرین آمار بانک ملی استان، حدود 450 نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که باید حداقل به حد نصاب برسد.


وی با بیان اینکه زائران استان کرمانشاه امسال در قالب شش کاروان‌(سه کاروان 160 نفره، دو کاروان 135 نفره و یک کاروان  135 نفره) اعزام می‌شوند، گفت: از این تعداد چهار کاروان اهل تشیع و دو کاروان مختص اهل سنت است که زائران از 24 اردیبهشت‌ماه پنج روز مهلت دارند خود را به کاروان‌ها معرفی کنند و کاروان‌ها نیز باید 12 جلسه آموزشی برای زائران برگزار کنند.


مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از برگزاری همایش بزرگ حجاج در کرمانشاه بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: شرکت بیمه ایران مجری بیمه زائران است.


منبع:فارس


| شناسه مطلب: 94071




کرمانشاه حج 98



نظرات کاربران