پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی مراحل اجرای فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حجT حسن پلارک، رئیس این ستاد، دوم تیرماه، با حضور در برنامه «روی خط خبر» در شبکه خبر، گفت: طرح جامع توسعه کربلا دارای چهار فاز است که بخش نخست آن به نام صحن حضرت زینب(س) هم اکنون در حال اجراست.


پلارک با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی طرح صحن حضرت زینب(س) از ۴۰ درصد فراتر رفته است، گفت: بخش زیادی از سازه و اسکلت‌بندی آن اجرا شده است و امیدواریم تا اربعین امسال قسمت‌هایی از پروژه را در اختیار زائران قرار دهیم.


وی اظهار کرد: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جهت حمایت از کالا و کارگر ایرانی، بیش از ۹۰ درصد مصالح مورد نیاز از صنایع داخلی خریداری می‌شود.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: افزون بر تأمین مصالح از داخل، استفاده از مهندسان و کارگران ایرانی و اجرای معماری ایرانی و اسلامی از دیگر ویژگی‌های این پروژه است، قرار گرفتن تل زینبیه، محل نگهداری بدن مطهر شهیدان و محدوده اصلی کارزار واقعه عاشورا در محدوده این پروژه، طرح صحن حضرت زینب(س) را از نظر مکانی نیز منحصر به فرد کرده است.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه دو سال از آغاز اجرای این طرح می‌گذرد، افزود: در ابتدای اجرای طرح لازم بود تا برای مهار آب‌های زیر‌سطحی، چاره‌ای اندیشیده شود، به این منظور در پیرامون محدوده پروژه با استفاده از فناوری پیشرفته و دستگاه هیدروفریز، دیوار آب‌بند ایجاد شد.


وی اجرای این طرح در مقدس‌ترین نقطه زمین کربلا را فرصت معنوی ارزشمندی برای مشارکت مردم در فیض توسعه حرم مطهر دانست و گفت: هموطنان علاقه‌مند به بهره‌مندی از این فیض می‌توانند از دو طریق و با شماره گیری کد ستاره ۲۳۳ مربع و ستاره ۷۲ مربع به هر میزان در این طرح مشارکت کنند.


پلارک طرح لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح و مقاوم‌سازی دیوارهای حرم مطهر حسینی را از دیگر پروژه‌های اجراشده در کربلا برشمرد و گفت: گنبد جدید حرم مطهر نیز در کرمان ساخته شده که هم‌اکنون، آماده انتقال و نصب است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران