چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟ چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟ چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟ چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟ چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟ چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟ چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟

چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟

حجت‌الاسلام رضایی در جمع زائران ایرانی در حرم امام علی (ع) با طرح این سئوال که "چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟" گفت: پاسخ آن در یک جمله "خدا محوری با ثبات قدم" است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت الاسلام والمسلمین رضایی سخنران بعثه رهبری در جمع زائران ایرانی حاضر در حرم مطهر حضرت علی علیه السلام گفت: سفر سیاحتی برای تماشای در و دیوار و بردن سوغاتی است؛ اما سفر زیارتی برای دیدار حبیب و ارتباط گیری با معبود خویش است.


وی با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری در تلاش است تا سفر عتبات سفری زیارتی و تحول برانگیز  باشد، تاکید کرد: به همین منظور حضور روحانیون در کاروانها در راستای بالا بردن سطح معارفی و تربیتی زائر است. زائر باید پس از بازگشت درجه معرفت و تربیتش در مقایسه با قبل از سفر متفاوت باشد.


وی با طرح این سئوال که "چه کنیم مانند امیرالمومنین (ع) باشیم؟" به خطبه 192 نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: پاسخ این سوال را حضرت امیر علیه السلام در پایان خطبه 192 نهج البلاغه که به نام خطبه "قاصعه" معروف است می فرمایند: کسی که می خواهد مثل من باشد من خودم این گونه ام. آنگاه چهارده شاخصه را معرفی می فرمایند؛ "إنی لمن قوم لا تأخذهم فی الله لومة لائم" من خودم از جمله کسانی هستم که راه خدا را طی می کنم و هرگز در این مسیر از هیچ خطری و پذیرش هیچ سختی روی گردان نیستم.


حجت الاسلام والمسلمین رضایی گفت: خلاصه این جمله نورانی را اگر بخواهیم در یک جمله مطرح کنیم "خدا محوری با ثبات قدم" است.


وی تصریح کرد: سراسر زندگی مولا لبریز از این شاخصه‌های نورانی است. در جنگ خندق، حضرت آن چنان خالصانه و خدایی شمشیر می زد که رسول خدا فرمود: "ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین" یعنی یک ضربه مولا در روز جنگ خندق از تمامی عبادت جن و انس بالاتر است.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی با صدای مداح اعزامی از بعثه مقام معظم رهبری در مدح حضرت علی اکبر علیه السلام پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران