لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین

لزوم تسریع در آماده‌سازی مرزها تا پیش از زیارت اربعین

در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان بر بهسازی زیرساخت‌های ضرروی پیش از فرا رسیدن اربعین و لزوم تامین فضای خنک برای زائران با توجه به گرم بودن هوا تاکید و از تناقض گزارش مدیران با واقعیت موجود در مرزها انتقاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رضا نجاتی دبیر ستاد اربعین خوزستان در جلسه ستاد اربعین خوزستان با اشاره به گرمای شدیدتر هوا در مقایسه به سال‌های گذشته، اظهار کرد: تمامی اقدامات لازم به منظور تسهیل در تردد زائران باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.


وی با بیان اینکه زائران به دلیل گرمای هوا روزها استراحت و شب‌ها حرکت می‌کنند، افزود: محل‌ اسکان زائران باید خنک و فضای مناسب به ویژه سرویس بهداشتی برای آنها فراهم شود.


دبیر ستاد اربعین خوزستان با تأکید بر انجام وظایف محوله توسط دستگاه‌ها قبل از فرارسیدن اربعین، گفت: کار آسفالت، نصب تابلوها، گاردریل و خط کشی ها جزو تعهدات اداره کل راه شهرسازی است، همچنین شرکت آب و فاضلاب نیز برای لوله کشی آب یا پمپاژ آن  اقدامات لازم را انجام دهد.


نجاتی بیان کرد: با نظر استاندار مقرر شد جلسات بعدی ستاد را در مرزهای شلمچه و چذابه برگزار کنیم تا میزان فعالیت و کارکرد دستگاه‌های متولی ارزیابی شود.


لزوم استقرار دو دستگاه  با ظرفیت تولید آب


در ادامه این جلسه فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت کارهای زیادی داریم که باید انجام شود، اظهار کرد: در بحث تامین اعتبارات مورد نیاز مقرر شد فردا یک جمع‌بندی در تهران نسبت به این مسئله انجام ‌شود چرا که موضوع اربعین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


وی افزود: ساماندهی برق‌رسانی در هر دو مرز به ویژه مرز چذابه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد چرا که در سیلاب اخیر بخشی از کابل ها و شبکه برق آسیب دیده است.


معاون عمرانی استاندارخوزستان با تاکید بر اینکه دو دستگاه با ظرفیت تولید آب تا سقف 200 مترمکعب باید در مرزها مستقر شوند، عنوان کرد: در روزهای آینده جبهه‌های بسیار فعالی را در دو مرز شلمچه و چذابه با هدف  بهبود زیرساخت ها داریم.


آن‌طور که انتظار می‌رود کارها انجام نشده است


شهاب صدیقی مدیرکل امور شهری استانداری نیز با اشاره به تفاوت گزارش‌ مدیران در ستاد اربعین با واقعیت های موجود بیان کرد: آن چیزی که در جلسه ستاد اربعین به صورت گزارش ارائه می شود با آن چیزی که به صورت ملموس برای مردم قابل مشاهده است، تفاوت دارد.


وی افزود: با فاصله کمی که تا اربعین باقی مانده تمامی فعالیت‌ها حداکثر باید تا دهه اول شهریور ماه به اتمام برسد چرا که از اول مهرماه شاهد ورود زائران به مرز خواهیم بود.


مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان عنوان کرد: اولویت راه و شهرسازی استان باید جاده پشت مواکب باشد چرا که کارهای برپایی مواکب باید زودتر انجام شود.


صدیقی با انتقاد از اینکه کارها آن‌طور که انتظار می‌رود انجام نشده است، گفت:  تا حدودی از برنامه عقب هستیم؛ در بازدید جمعه هفته گذشته از مرزها  مشاهده شده کاری برای جاده پشت موکب انجام نشده است.


استقرار باسکول غیر قانونی در مرز


غلامرضا بلوطی میرزا، ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی امور واردات و صادرات  برعهده گمرک است، گفت: در سال‌های گذشته برخی افراد باسکول غیر قانونی و شخصی را در مرز مستقر و به هیچ سازمانی هم پاسخگو نبوده اند.


وی افزود: از بین یک هزار و 400  اظهارنامه‌ای که در مرز چذابه تشکیل شده به منظور  اعلام وصول 300 پرونده دچار اشکال شده ایم چرا که باسکول خصوصی به سیستم گمرکی وصل نیست تا بیجکت صادر شود.


ناظر گمرکات خوزستان گفت: این افراد بیش از 10 سال از استقرار باسکول خصوصی بهره برداری های شخصی داشته‌اند و عایدی آنها حتی بیش از هزینه خرید باسکول است.


منبع:فارس




مطالب مرتبط

نظرات کاربران