حجت‌الاسلام بهجتی: زائر کربلا باید رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد

  نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا بر لزوم تلاش مخلصانه و همراهی با زائران در طول سفر تأکید کرد و گفت: زائر کربلا باید پس از سفر از این سرزمین، رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام محمدحسین بهجتی در جلسه هم‌اندیشی روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات، معرفتت را رکن اصلی  زیارت خواند و رسالت روحانیون را معرفت افزایی عنوان کرد و بر لزوم تلاش مخلصانه و همراهی با زائران در طول سفر تاکید کرد و گفت: زائر کربلا باید پس از سفر از این سرزمین، رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به حدیثی شکر نعمت‌ها را لازم و آن را موجب زیاد شدن نعمت خواند و گفت: زیارت امام حسین علیه‌السلام بزرگ‌ترین نعمت است که خداوند نصیب زائران فرموده است و شکر آن این است که بامعرفت زیارت شود.


وی افزود:  در این سفر آموزش احکام و معارف دینی به زائران خود یک نوع شکرگزاری از نعمت است.


حجت‌الاسلام بهجتی با اشاره به انواع شکر و مراتب آن تصریح کرد: شکر قلبی و شکر زبانی و شکر عملی در روایات و آیات قرآن بدان اشاره و تاکید شده است.
وی اظهار کرد: شکر نعمت، نعمت را افزایش می‌دهد و کفر نعمت، نعمت را از انسان می‌گیرد یا تبدیل به نقمت می‌کند و نعمت‌های الهی که حدوحصری ندارد و همه ما از آن بهره‌مند هستیم باید متناسب با آن شکرگزار باشیم.
نماینده بعثه در کربلا گفت نعمتی برتر و مهم‌تر از زیارت حضرت سیدالشهدا پیدا نمی‌کنیم که خداوند به همه  ما فرموده است باید قدر آن را بدانیم و بامعرفت زیارت کنیم.
وی زیارت را دارای اسرار و معارف  خواند و افزود: انسان بامعرفت  سراغ گناه نمی‌رود و خدمت به خلق خدا  شیرین می‌داند تمام اعضا و جوارح او کنترل و در مسیر حق قرار می‌گیرد.
نماینده بعثه در کربلا تأکید کرد: وقتی انسان زائر حقیقی می‌شود و بامعرفت زیارت می‌کند او متحول و زندگی او زندگی پاک و طیب می‌شود در نسل و زریه او اثر می‌گذارد خیروبرکت در زندگی او بروز و ظهور می‌کند عمر او بابرکت می‌شود زندگی او رنگ حسینی به خود می‌گیرد حسینی فکر می‌کند و حسینی عمل می‌کند و حسینی با مردم محبت می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران