همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان قم برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان قم، در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش یاوران حجاج استان قم، در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر قم برگزار شد.


در این همایش که 135 یاور حجاج از 12 کاروان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه، ساختار و وظایف یاوران حجاج را بیان کرد.


وی با بیان اینکه خداوند به یاوران حجاج دو مدال داده است اظهار داشت: اولین مدال، زائر بیت الله الحرام بودن است و دومین مدال این است که یاوران حجاج را برای پذیرایی از مهمانانش برگزیده است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه منطقه قم با اشاره به اینکه فعالیت یاوران حجاج مسئله جدیدی نیست و در گذشته نیز افرادی برای کمک به مدیران داوطلب می شدند، افزود: در گذشته گروهی از افراد تحت عنوان گروه ارشاد وظیفه راهنمایی زائران را بر عهده داشتند که امروز علاوه بر راهنمایی زائران، مدیر و روحانی کاروان را در کمک رسانی به حجاج یاری می کنند.


وی  ارزش این خدمت رسانی به زائران را با ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام اینگونه بیان کرد و یاداور شد: لقضاء حاجة امری مؤمن احب الی الله من عشرین حجةً کلّ حجّة ینفق فیها صاحبها مأته الف. برآوردن حاجت یک مؤمن، نزد خدا از 20 حج که برای هرکدام صدهزار دینار خرج شود بهتر است.


حجت الاسلام عسکری علویه، فعالیت یاوران حجاج زیر نظر مدیر و روحانی کاروان را الزامی دانست و افزود: یاوران حجاج نباید خودسرانه عمل کنند و آنها باید برای سایر زائران الگو باشند و با اخلاق خوب دیگران را جذب کنند.


وی، بهترین عمل بعد از انجام عمره تمتع را برنامه های گروهی ختم قرآن دانست و اضافه کرد: کسی که به مهمانی می رود یک دسته گل با خود برای میزبان می برد و بهترین دسته گل برای هدیه به پیامبر مکرم اسلام و دخت مطهرش و ائمه مظلوم بقیع ختم قرآن و صلوات است.


بر پایه این گزارش، در ابتدای همایش، گروه تواشیح قمر بنی هاشم، از جانبازان استان قم، به اجرای تلاوت قرآن کریم و تواشیح پرداختند و در ادامه آقای مهدی صالحی، رئیس اداره حج و زیارت قم از دیگر سخنران این همایش بود که قوانین کشور عربستان و وضعیت هتل و چادرهای مشاعر را تشریح و در پایان نیز نماینده هلال احمر قم، دکتر پرورش، مسائل امداد و نجات را بیان کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران