برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد

برنامه‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) در دهه کرامت تشریح شد

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ایام دهه کرامت پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این آستان در ایام دهه کرامت گفت: دهه کرامت امسال که از ۱۳ تیر آغاز می‌شود و تا ۲۳ تیر ادامه دارد، از روز چهارشنبه ۱۲ تیر و همزمان با شب ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) برنامه‌ها به طور رسمی آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۲۳ تیر یعنی شام ولادت امام رضا (ع) برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.


معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: در روز چهارشنبه برنامه سخنرانی ویژه بانوان توسط خانم فردوسی و در شب ولادت آن حضرت نیز برنامه‌ای با حضور قاریان و ستایشگران اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.


وی اضافه کرد: در روز ولادت حضرت معصومه (س) نیز آیین افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت در استان تهران در این آستان برگزار خواهد شد. ویژه برنامه روز ولادت آن حضرت شامل تلاوت قرآن کریم و مدیحه سرایی و سخنرانی حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری بعد از اقامه نماز ظهر و عصر است. بعد از نماز مغرب و عشاء نیز مراسم دعای کمیل نیز برگزار خواهد شد.


سلیمی گفت: روز جمعه نیز مراسم دعای ندبه از ساعت ۷ صبح در حرم مطهر برگزار می‌شود، پس از نماز جمعه که محتوای اصلی خطبه‌ها اختصاص به دهه کرامت دارد، اقامه خواهد شد و پس از نماز مغرب و عشاء نیز محفل قرآنی باشکوهی با حضور قاریان حفاظ بین‌المللی قرآن کریم در این آستان برگزار می‌شود.


اهتزاز پرچم گنبد امامزادگان حضرت حمزه (ع) و حضرت طاهر (ع)


معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: روز یکشنبه کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه بانوان در حرم مطهر داریم و روز دوشنبه که مصادف با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، مراسمی ویژه با عنوان اهتزاز پرچم گنبد امامزادگان حضرت حمزه (ع) و حضرت طاهر (ع) در ساعت ۱۹ برگزار می‌شود. مراسم بزرگداشت امامزادگان حضرت حمزه (ع) و حضرت طاهر (ع) شامل تلاوت قرآن کریم و زیارتنامه، ذکر اشعار و سخنرانی و مدیحه‌سرایی محسن طاهری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء است.


وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۸ تیر که روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) است، مراسم ویژه‌ای توسط هیئت خردسالان و قرآن آموزان خواهیم داشت و بعد از برگزاری مراسم دعای توسل، مراسم بزرگداشت آن حضرت شامل تلاوت قرآن کریم و زیارتنامه، ذکر اشعار و سخنرانی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء خواهد بود. روز چهارشنبه برنامه سخنرانی جهت ذکر سیره امامزادگان محترم را خواهیم داشت، روز پنجشنبه نیز علاوه بر مراسم غبارروبی ضریح مطهر امامزاده حمزه (ع)، مراسم سخنرانی و قرائت دعای کمیل بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.


سلیمی گفت: روز شنبه دهم ذی‌القعده هیئت نوباوگان حسینی (ع) که متشکل از نونهالان است، مراسم جشنی در شب ولادت امام رضا (ع) در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و ویژه‌برنامه جشن ولادت آن حضرت نیز شامل تلاوت قرآن کریم و سخنرانی حجت‌الاسلام علی سرلک و مدیحه‌سرایی احمد شربیانی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.


عیادت خادمان آستان مقدس از مراکز درمانی


معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: روز یکشنبه که روز ولادت امام رضا (ع) است، توسط خادمان آستان مقدس مراسم جمع‌خوانی برگزار می‌شود، علاوه بر این برنامه‌ها، در طول هفته نیز برنامه‌های دیگری از جمله: برگزاری نمایشگاه رضوی، برگزاری مسابقه فرهنگی پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، برگزاری مسابقه حفظ این پیام امام رضا (ع) به حضرت سیدالکریم (ع)، توزیع این پیام به زائران به زبان‌های مختلف، برگزاری برنامه‌های معرفت زیارت برای گروه‌های مختلف بازدیدی، عیادت جمعی از خادمان محترم از بیماران بستری در مراکز درمانی، دیدار با خانواده محترم شهداء، حضور خدامان در برخی هیئات و مساجد و سازمان و ارگان‌ها و ذکر مناقب امامزادگان این آستان مقدس و ... خواهیم داشت.




نظرات کاربران