همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد

همایش یاوران حجاج همدان برگزار شد

همایش یاوران حجاج همدان در سالن همایش های بیمارستان فرشچیان این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، گردهمایی یاوران حجاج استان همدان در سالن همایش‌های بیمارستان فرشچیان همدان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مجید ملاعلی در این همایش به اهمیت امور جمعی و اجتماع در اسلام پرداخت وادامه داد: حج به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان وظایفی را بر عهده ما قرار داده است.
کارشناس امور جذب سازماندهی و اعزام منطقه قم با استناد به روایتی از امام موسی بن جعفر علیه السلام گفت: هیچ عملی مورد قبول قرار نمی گیرد مگر اینکه آن کار و عمل ختم به خدمت به مردم شود.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)که اگر کسی حوائج مومن را برآورده کند مثل این است در راه خدا مجاهدت کرده است و ثواب مجاهد فی سبیل الله را دارد، گفت: خداوند به شما یاوران حجاج توجه و عنایت خاصی داشته است که قرار است در بهترین زمان و مکان به یاری و کمک بندگان خدا بپردازند.


بر پایه این گزارش، محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان در ابتدای این همایش از حضور و همکاری یاوران حجاج برای یاری رسانی و خدمت به زائران ناتوان در ایام حج قدردانی کرد و برای آشنایی بهتر زائران درباره مسائل اجرایی در زمینه اسکان در مدینه و مکه، تدارکات و تغذیه و حمل و نقل مطالبی را عنوان کرد.


در ادامه این همایش دکتر هادی غروی به صورت عملی و نمایشی به آموزش کمک های اولیه و بهداشت جسم و روان پرداخت که مورد توجه حضار قرار گرفت.
در پایان این همایش مدیر حج و زیارت استان همدان به سوالات زائران پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران