حجت‌الاسلام نجفی روحانی: 

برنامه‌های فرهنگی زائران در کاظمین گسترش می‌یابد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق بر گسترش برنامه‌های فرهنگی زائران ایرانی در شهر کاظمین تاکید کرد و گفت: باید زمان حضور زائران در شهر کاظمین افزایش یابد تا برای حضور در برنامه‌های فرهنگی فرصت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلایی معلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی  مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق در سفری به شهر کاظمین از نزدیک برنامه‌های فرهنگی زائران ایرانی را در این شهر مورد بررسی قرار داد.


 


وی با حضور در جلسه مشترک میان بعثه مقام معظم رهبری و مدیران حج و زیارت و شرکت خدماتی زیارتی شمسا، بر لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی معنوی در شهر کاظمین تاکیدکرد و گفت: باید زمان حضور زائران در شهر کاظمین افزایش یابد تا برای حضور در برنامه‌های فرهنگی فرصت بیشتری داشته باشند.


 


حجت‌الاسلام نجفی روحانی با بیان اینکه انسان همچنان که به غذای جسم نیاز دارد، غذای روح برای انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد:  خدمت‌رسانی به زائران، آرزوی همه عاشقان اهل‌بیت (ع) است، باید برای گسترش برنامه‌های فرهنگی معنوی و استفاده حداکثری زائرین فرصت سازی شود و یکی از راه‌های آن این است که باید  زمان حضور زائران در شهر کاظمین افزاش یابد.



وی هماهنگی بیشتر با تولیت عتبه کاظمین را از دیگر راه‌های افزایش برنامه‌های فرهنگی در کاظمین برشمرد و یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا با موافقت عتبه برنامه‌های مختلف فرهنگی را ویژه زائران ایرانی در حرم مطهر امامین کاظمین برگزار کنیم.



در این جلسه آقای دستجردی نماینده شرکت عملیات در کاظمین گزارشی ارائه کرد و ضمن اعلام آمادگی کامل برای برگزاری برنامه فرهنگی گفت: همه توان خود را به‌کار می‌بندیم تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی باشکوه و رونق هر چه بیشتر صورت پذیرد؛ زیرا  این سفر، سفر فرهنگی  و معنوی است.


 


در این جلسه  همچنین مقرر شد با شرایط فعلی همه زائران صبح‌ها در نماز جماعت حرم کاظمین شرکت کنند و پس از آن  مراسم کوتاهی از سوی بعثه  مقام معظم رهبری اجرا شود و سپس  زائران برای ادامه سفر خود به هتل‌ها مراجعه کنند.




نظرات کاربران