همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد

همایش روحانیون عمره منطقه خراسان برگزار شد

همایش روحانیون عمره امسال منطقه خراسان روز جمعه در مشهد مقدس برگزار شد.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

همایش روحانیون عمره ۱۴۳۲ منطقه خراسان روز جمعه در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد مقدس، در اين همايش يك روزه كه در تالار نور مشهد برگزار شد، بیش از ۳۵۰ نفر از روحانیون عمره سال جاری حضور داشتند.

20e6f7ef78.jpg


بر اساس اين گزارش، در این همایش حجت الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین زمانی مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی  ، مدير حراست، حجت الاسلام و  المسلمین دکتر بحرینی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در منطقه خراسان، مسعود مجردی مدیر حج و زیارت خراسان رضوی، نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی، شاد مدیر حج و زیارت خراسان شمالی حضور داشتند.

اين گزارش مي افزايد: معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري آموزش را از شروط مهم اعزام روحانيون عمره عنوان كرد و گفت: اين آموزش‌ها بازبيني‌هايي هم نياز دارد كه در حال انجام است.

وی ، با اشاره به تغيير ساختار بعثه مقام معظم رهبري افزود: با تغيير ساختار صورت گرفته هر فعاليت فرهنگي در جاي واحدي تصميم‌گيري مي شود و از جاي واحدي كه معاونت امور فرهنگي است اجرا مي‌گردد.

وي با اشاره به اينكه عمره سال جاري به 3 بازه دو ماهه تقسيم شده است، افزود: عمره سال جاري از 15 بهمن ماه تا 15 فروردين ماه و از 15 فروردين تا 15 خرداد و 15 خرداد تا 2 ماه پس از آن و همزمان با ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان خواهد بود و به اين ترتيب 840 هزار نفر در قالب 5 هزار و 200 كاروان به عمره اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري آموزش روحانيون را يكي از شرايط مهم اعزام عنوان كرد و بيان داشت: هر عرصه‌اي آموزش‌هاي خاص خود را مي‌طلبد و براي اعزام روحانيون به عمره نيز آموزش در دو مرحله صورت مي‌گيرد هر چند اين آموزش‌ها بازبيني‌هايي نيز نياز دارد كه در حال انجام است.

وي ادامه داد: هم اكنون براي پوشش 4 ماه نخست اعزام حدود 4 هزار روحاني را در برنامه داريم كه متناسب با تعداد كاروان‌هاست، اما به علت مشكلاتي كه امكان دارد براي عده اي از روحانيون ايجاد شود تعدادي از روحانيون بالاي 65 سال و همچنين افرادي كه دوره‌ي كارآموزي خود را به پايان رسانده اند به عنوان ذخيره در نظر گرفته‌ايم.

حجت الاسلام والمسلمين مظلومي با اشاره به اينكه هنوز روحانيون براي دو ماه پاياني اعزام مشخص نشده اند، يادآور شد: روحانيون در 4 ماهه نخست تنها يك بار مي توانند اعزام شوند و در صورتي كه بخواهند دو بار اعزام شوند بايد براي دو ماه پاياني اعزام نيز اعلام آمادگي كنند. در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي كه بايد از سوي روحانيون اجرا گردد نيز كتاب‌هايي تهيه شده است كه در دسترس آنان قرار مي‌گيرد.

 

پايگاه اطلاع رساني حج-مشهد/ نماينده بعثه مقام معظم رهبري در منطقه خراسان گفت: پس از تغييرات ساختاري صورت گرفته در بعثه مقام معظم رهبري، نگاه فرهنگي به حج و زيارت قوي تر و جدي تر پيگيري مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد به نقل از ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين دكتر محمد حسين حسين زاده بحريني صبح امروز در همایش روحانیون عمره ۱۴۳۲ منطقه خراسان كه در تالار نور مشهد برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهارداشت: هرچند اين نگاه در گذشته نيز كم نبود اما با تغييرات صورت گرفته اين توقع ايجاد شده است كه به نگاه فرهنگي توجه بيشتري صورت گيرد. بخشي از اين نگاه را مسوولان در تهران سياست گذاري مي‌كنند اما بخش اصلي كار در اختيار ماست كه با زائرين ارتباط داريم.

وي با تاكيد بر اينكه نگاه ما بايد نگاه تحول آفريني و تغيير باشد، خاطرنشان كرد: اين نگاه اكنون بايد به صورت جدي تري دنبال شود ما نيز به سهم خودمان اين آمادگي را داريم كه در اين زمينه خدمات بيشتري به روحانيون ارائه كنيم، به اين منظور برنامه‌ريزي‌هايي نيز صورت گرفته است كه به روحانيون ارائه خواهد شد.

بنابراین گزارش ، حجت الاسلام و المسلمين حسين زاده بحريني ، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در منطقه خراسان در خصوص نحوه فعاليت روحانيون عمره نيز تصريح كرد: روحاني كاروان بايد از همان ابتدا مجسمه نظم باشد، به اين ترتيب بايد در انجام به موقع كارها از جمله رسيدن به پرواز توجه كافي داشت همچنين توجه به نياز مديران كاروان براي حضور روحاني لازم است و افرادي كه اعلام آمادگي كرده اند بايد همكاري خوبي انجام دهند.

وي ادامه داد: علاوه بر اين جلسات آموزشي نيز موضوعي است كه بايد آن را جدي گرفت به خصوص جلسات آموزش زائران كه در ايران برگزار مي شود و هم از جهت تعداد شركت كننده و هم از جهت آمادگي زائران موثر تر است.

مدير حج و زيارت خراسان رضوي نيز با اشاره به اينكه عمليات عمره سال جاري با حدود 13 روز تاخير و به طور نامنظم آغاز شد، بيان داشت: يكي از دلايل تاخير نامنظم شدن صدور ويزا است كه به علت وضعيت داخلي عربستان انجام شده است. با اين وجود ويزاي همه پروازها تا 12 اسفند ماه صادر شده است و پروازهاي زائران تا 12 اسفند به طور منظم و البته با در نظر گرفتن چند ساعت تاخير انجام خواهد شد.

مسعود مجردي با بيان اينكه تاكنون از استان خراسان رضوي بيشترين اعزام در سطح كشور را داشته ايم، افزود: اكنون حدود 3 هزار نفر از استان خراسان رضوي در مدينه هستند كه بخشي نيز براي ورود به مكه آماده مي‌شوند.

وي همچنين نقش روحانيون را به عنوان مرشد كاروان قابل توجه عنوان كرد و گفت: امكان ندارد كارواني بدون دخالت روحاني اداره شود.


| شناسه مطلب: 9414







نظرات کاربران