برگزاری همایش یاوران حجاج استان لرستان

همایش یاوران حجاج کاروانهای حج تمتع سال 98 استان لرستان به میزبانی شهرستان خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش یاوران حجاج کاروانهای حج تمتع سال 98  استان لرستان با حضور یاوران حجاج  و عوامل کاروانهای حج تمتع این استان در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش خرم آباد برگزار شد.


در ابتدای این همایش محمد خسروی مدیر حج و زیارت استان لرستان، نکات اجرایی و خدماتی حج را به زائران بیان کرد.


در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت و از روحانیون حج استان به بیان مبحث تعاون در حج و اخلاق در سفر پرداخت.


این همایش با توضیحات آقای دکتر اسماعیلی از پزشکان هیئت پرشکی استان و آقای سپهوند مربی امداد و نجات ادامه یافت و کمکهای اولیه ، امداد و نجات ، مبارزه با گرما زدگی و ازدحام جمعیت  را به یاوران حجاج آموزش دادند .


در پایان این همایش حجت الاسلام و المسلمین میناپور مدیر حوزه های علمیه استان لرستان وظایف یاوران حجاج را تشریح کرد.


وی یاوران حجاج را یاوران الهی عنوان کرد و افزود: قدر نعمت خدمت به زائران بیت الله الحرام را که نصیب شما شده است، بدانید و نه تنها به زائران کاروان خود بلکه در حد توان به دیگر زائران فارغ از رنگ و نژاد خدمت کنید.


این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مهرورزی در سفر حج پرداخت و عنوان کرد: تمام ظرفیت خود را به کار گیرید تا هر زائر یک سفیر فرهنگی جمهوری سلامی ایران باشد.


گفتنی است تعداد 109 نفر به عنوان یاوران حجاج امسال در کنار عوامل کاروانها به 1350 زائر که در قالب 9 کاروان حج تمتع از استان لرستان عازم سرزمین وحی خواهند شد خدمت رسانی خواهند کرد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران