تفاوت انسان با حیوان در چیست؟ تفاوت انسان با حیوان در چیست؟ تفاوت انسان با حیوان در چیست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاوت انسان با حیوان در چیست؟ تفاوت انسان با حیوان در چیست؟ تفاوت انسان با حیوان در چیست؟ تفاوت انسان با حیوان در چیست؟ تفاوت انسان با حیوان در چیست؟

تفاوت انسان با حیوان در چیست؟

سخنران بعثه رهبری در کربلا گفت: خداوند در وجود ملائکه، عقل را بدون شهوت مستقر ساخته است و در حیوانات شهوت را بدون عقل؛ امّا در انسان عقل و شهوت را باهم و در کنار هم قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی یزدی که در جمع زائران حسینی در حرم مطهر سیدالشهدا (ع) سخنرانی می‌کرد، گفت: خداوند وقتی ملائک را خلق کرد فقط عقل به او هدیه داد و او را از شهوت بی‌بهره ساخت و وقتی چارپاییان را خلق کرد، فقط به آن‌ها شهوت داد؛ اما انسان را هم عقل وهم شهوت داد و این انسان همیشه درگیر بین عقل و شهوت است.


وی گفت: عقل انسان را به نور سعادت، عبادت و خوبی‌ها هدایت می‌کند که خداوند در این باره می‌فرماید عقل چیزی است که به‌وسیله آن خدا را عبادت و به آن وسیله چیزهای را کسب می‌کند.


سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه افزود: شهوت انسان را  به نافرمانی و گناه، ظلمت و طاغوت دعوت می‌کند و این دو عقل و شهوت همیشه درگیر هستند.


وی تصریح کرد: هر انسانی که عقلش بر شهوتش پیروز شود برتر از فرشته است و مقام و منزلتش از فرشته و ملائک بالاتر می‌رود و هر انسانی که شهوتش بر عقلش غلبه کند، بدتر و پست‌تر از حیوان است.


حجت‌الاسلام‌ مدرسی گفت: زائران الآن که در کنار حرم امام حسین (ع) حضور دارند این دعا را بخوانند و بگویند خدایا لحظه‌ای مرا غافل نکن و اگر اشتباه و گناهی از من سر زد از تقصیراتمان درگذر.


 




نظرات کاربران