زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند

زیارت سید الشهداء روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به معنای زیارت و نقش آن‌ در فرد و جامعه، گفت زیارت حضرت سیدالشهدا روحبه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بهجتی در جلسه روحانیون و مدّاحان اعزامی به عتبات با اشاره به معنای زیارت و نقش آن‌ در فرد و جامعه، گفت: زیارت حضرت سیدالشهدا روحیه مقاومت را در انسان تقویت می‌کند.


وی که درباره زیارت مقبول و زیارت ظاهری و باطنی سخن می‌گفت، یادآور شد: طهارت، محبت، معرفت، بصیرت، ولایت مداری شرط زیارت مقبول است. هرکس به این سفر معنوی موفّق می‌شود باید به باطن و حقیقت زیارت نیز عنایت ویژه‌ای داشته باشد.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به شور و عشق زائران به اهل‌بیت تصریح کرد: افرادی که به زیارت می‌آیند عشق و شور خاصی دارند که این عشق آن‌ها را به این سفر کشانده است روحانیون کاروان‌ها باید فرصت را غنیمت شمرده وتلاش کنند که بر معرفت و بصیرت زائران بیفزایند.


وی نقش روحانیون و مداحان را در کاروان‌ها اثرگذار برشمرد و گفت: روحانیون کاروان‌ها نقش معلم و مربی را در کاروان‌ها دارند و این سفر چند روزه همانند کلاسی است که باید درس اخلاق و آداب زندگی اسلامی داده شود و با گفتار و اعمال خود روش زندگی حسینی را به آن‌ها بیاموزند.


حجت‌الاسلام بهجتی زیارت را فرصت طلایی عنوان کرد و افزود: زیارت سکوی پرواز انسان به‌سوی آسمان و همرازشدن با فرشتگان است؛ زیرا زائر واقعی خلق‌وخویش الهی و آسمانی می شود.


وی با تأکید بر لزوم انجام واجبات و ترک محرمات تصریح کرد: یکی از ارکان دین نماز است که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا با آن شرایط سخت نماز را اقامه فرمود و حتی چند تن از یاران باوفایش برای اقامه نماز شهید شدند؛ بنابراین زائران باید این رفتار حسینی را الگو خود قرار دهند و در برپایی نماز اول وقت کوشا باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران