شیعه واقعی کیست؟ شیعه واقعی کیست؟ شیعه واقعی کیست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیعه واقعی کیست؟ شیعه واقعی کیست؟ شیعه واقعی کیست؟ شیعه واقعی کیست؟ شیعه واقعی کیست؟

شیعه واقعی کیست؟

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در نجف اشرف به ویژگی‌های شیعه واقعه اشاره کرد و از زائران خواست تا صفات حقیقی شیعه را در خود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی سخنران بعثه رهبری در ادامه سخنان روز گذشته خود بعد از نماز صبح در جمع زائران ایرانی حاضر در حرم مطهر حضرت علی علیه‌السلام با طرح سؤالی که اگر به ما بگویند آیا شیعه هستی؟ چه بگوییم که دروغ نگفته باشیم؛ گفت: باید در پاسخ بگوییم: الحمدالله ما شیعه عقیدتی هستیم ولی ادعا نداریم که شیعه رفتاری کامل هستیم. تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله شیعه رفتاری کاملی هم بشویم.


وی با بیان سؤالی دیگر که اگر بگوییم ما محب هستیم بهتر نیست؟ افزود: چرا این هم خوب است ولی باید به دو نکته توجه داشت: نکته اول: ادعای محبیت برای گریز از مسئولیت نیست و نمی‌تواند حاشیه امن ایجاد کند که با ادعای محبت هر کاری دلمان خواست انجام بدهیم، بلکه محبت رمز عمل عاشقانه است و به تعبیر قرآن قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ؛ محبت رمز عمل است.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در ادامه گفت: نکته دوم این است که محبت هم با شرایطی موجب نجات است که در این خصوص حضرت زهرا (س) فرمود: هرکسی محب باشد و با دوستان ما هم دوست باشد و با دشمنان ما هم دشمنی ورزد و با قلب و زبان هم تسلیم ما باشد، با این پنج عنصر اگر گناه کند در مدار عملی البته شیعه ما نیست و از ما فاصله گرفته است ولی اهل نجات و بهشتی است، لکن «بعد ما یطهرون» بعد از طهارت از گناه که بهترین راه آن توبه است.


وی تصریح کرد: اگر کسی موفق به توبه نشود و یا توبه‌اش جامع و کارآمد نباشد خداوند او را با بلاهای گوناگون و گرفتاری‌های دنیایی تطهیر می‌کند و اگر با آن‌هم به طهارت نرسید یا عمرش کفاف نداد با سختی‌های برزخ تطهیر می‌شود و اگر آن هم کافی نبود «فی عرصات یوم القیامه» در عرصه پنجاه هزار ساله قیامت با سختی‌های آن روز پاک می شود و اگر بازهم پیرایه ای داشت «فی الطبق الاعلی من جهنم» در طبقه بالای جهنم گرفتار می شود تا او را نجات دهیم. پس طهارت لازم است تا سنخیت بهشت رفتن پیدا کند «الطیبات للطیبین» با آلودگی به بهشت رفتن بی‌ثمر است و انسان آلوده نمی‌تواند از بهشت بهره ببرد باید پاک شود.


حجت‌الاسلام رضایی در پایان سخنان خود گفت: محب هم باید پاک شود تا بتواند از بهشت لذت ببرد اگر با توبه تطهیر شود عالی‌ترین و ساده‌ترین راه است ولی اگر نشد با بلاهای دنیایی یا سختی‌های برزخ یا عذاب‌های عرصه قیامت و یا نهایتاً در طبقه بالای جهنم باید این پاک‌سازی اتفاق بیفتد. تلاش کنیم که در سفرهای زیارتی این طهارت حاصل شود تا اکسیر محبت به کار افتد و نیازی به تطهیر با بلاها و سختی‌های قیامت و برزخ نباشد.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی با صدای آقای ریاحی مداح اعزامی از بعثه مقام معظم رهبری در مدح حضرت ابوالفضل (ع) پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




نظرات کاربران