احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم

احتمالاً در حج امسال گرمازدگی بیشتری داشته باشیم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: امسال به علت گرمی هوا گرمازدگی بیشتری داشته باشیم و تمهیدات بیشتری نیز داشته باشیم. تمهیدات بیشتری آماده کردیم. بیماران قلبی ریوی هنوز در صف اول هستند که باعث بروز مشکل می‌شوند.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج،  محمدتقی حلی‌ساز اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت را در ایان حج تشریح کرد و گفت: بررسی استطاعت جسمی زائران از لحاظ قانونی بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت است.


وی در ادامه بیان کرد: انتخاب پزشکان شش ماه قبل اتفاق افتاده و این پزشکان زائران را معاینه می‌کنند و تائید استطاعت می‌شوند و با تست‌های کامل‌تر باز هم بررسی‌ها را انجام می‌دهند تا اگر زائری شرایط اعزام را نداشته باشد از این امر جلوگیری شود.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: واکسن مننژیت اجبارای است و تزریق آن تقریباً به انتها رسیده است. زائران پس از تزریق واکسن تائیدیه برگه زرد رنگ را می‌گیرند.


وی در ادامه بیان کرد: دارو‌ها تهیه‌شده خریداری‌شده و دسته بندی شده و در ۱۲۰ پالت در وزن تقریبی بین ۵۰ تا ۶۰ تن ارسال شده است. زمان‌بندی حرکت همکاران که تیم ۵۵۰ نفره است که پزشک، پرستار، تکنیسین دارویی، تکنیسین رادیولوژی، فوریت‌های پزشکی، مهندسی پزشکی، همکاران اورژانس، متخصص داخلی، عفونی، قلب، ارتوپدی و جراحی را شامل می شود و این کاروان ۵۰۰ نفره از ۱۳ تیرماه اعزام می‌شوند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: مدت سفر طولانی‌تر است. هر زائر یک پرونده الکترونیکی دارد که وقتی توسط پزشک دیده می‌شود و آزمایش‌ها گرفته می‌شود از طریق سامانه‌ای ثبت می‌شود و همه این پرونده‌ها را به عربستان منتقل می‌کنیم. زائر ما با کارت شناسایی که بارکد دارد تمام اطلاعات پزشکی او در دست ما است. مام اطلاعات پزشکی فرد به ما منتقل می‌شود.


حلی ساز گفت: مراکز درمانی در عربستان دو مرکز فعال است که یکی در مکه و یکی در مدینه خواهد بود و برای مجتمع‌های درمانگاهی هم برنامه‌ریزی‌شده تا ۵ تا در مکه و ۴ تا در مدینه داشته باشیم و حدود ۱۸۰ مطب پزشکی خواهیم داشت. پزشکان کاروان و معاین در مکه و مدینه هم مستقر هستند.


وی در ادامه بیان کرد: برای زمان تشریق که نیم روز هست یک بیمارستان صحرایی مجهز بنا می‌کنیم و مشابه همین را در منا برای مدت ۳ روز برپا می‌کنیم. پیش‌بینی این است که امسال به علت گرمی هوا گرمازدگی بیشتری داشته باشیم و تمهیدات بیشتری نیز داشته باشیم. تمهیدات بیشتری آماده کردیم. بیماران قلبی ریوی هنوز در صف اول هستند که باعث بروز مشکل می‌شوند.


 




نظرات کاربران