۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود ۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود ۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود ۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود ۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود ۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود ۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود

۴۰ محفل بین‌المللی قرآن در مراسم اربعین برگزار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از اعزام گروه ۴۰ نفره قاریان به مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: برای اولین بار ۴۰ محفل مشترک قرآنی با حضور قاریان ایرانی و سایر کشورها در پیاده‌روی اربعین برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به تشریح شرایط تیم قرآنی اعزامی به مراسم پیاده‌روی اربعین پرداخت و گفت: در سال جاری همانند سال گذشته با گروهی ۴۰ نفره متشکل از قاریان برجسته و گروه‌های کوچک ابتهال و تواشیح در مراسم اربعین حضور خواهیم داشت.


وی در خصوص نحوه انتخاب اعضای این گروه، گفت: تعداد متقاضیان برای حضور در مراسم اربعین بسیار زیاد است، بر همین اساس شورایی از دست‌اندرکاران اعزام قاریان و افراد باتجربه در این حوزه تشکیل شده است. این شورا آیئن‌نامه‌ای را تدوین کرده که سال گذشته ابلاغ شد و امسال نیز همان آئین‌نامه با تغییراتی جزئی ابلاغ می‌شود.


محمدی اعلام کرد: قاریان درجه دو به بعد و افرادی که سال گذشته در کاروان حضور داشتند امسال حضور نخواهند داشت تا فرصت را به افراد جدید بدهیم؛ سعی کردیم تا قاریان از نقاط مختلف کشور در این مراسم حضور داشته باشند.


وی با اشاره به برگزاری محافل مشترک قرآنی به صورت ویژه با سایر کشورها در پیاده‌روی اربعین، گفت: برای اولین بار در سال جاری موکب‌های قرآنی خاص که به صورت قرارگاه هستند، دایر و قاریان و تواشیح‌خوانان در این موکب‌ها مستقر می‌شوند.


مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در خصوص برنامه‌های قرآنی مشترک با قاریان کشور عراق، گفت: طرف عراقی قاریان و نمایندگان خود را انتخاب و معرفی خواهد کرد و با هماهنگی قاریان ایرانی، محافل مشترک برگزار می‌شود؛ این قاریان بیشتر از سوی عتبه علوی، عباسی و حسینی انتخاب می‌شوند.  


وی از برگزاری حدود ۴۰ محفل مشترک قرآنی با حضور قاریان ایرانی و قاریان سایر کشورها خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت قاریانی که به صورت شخصی و به عنوان زائر در مراسم اربعین حضور دارند، هماهنگی‌ انجام می‌شود تا آنها نیز بتوانند در مراسم و موکب‌ها به قرائت بپردازند. همچنین هماهنگی لازم برای حضور خودجوش قاریان نوجوان، جوان، مؤذن‌ها و ... در مراسم‌ اربعین انجام می‌گیرد.


| شناسه مطلب: 94182




اربعین قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران