یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد

یک‌صد و هفتمین شماره میقات حج منتشر شد

شماره صد و هفتم فصلنامه علمی ـ ترویجی میقات حج به مناسبت برگزاری همایش «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» به‌صورت ویژه در بهار ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، شماره یک‌صد و هفتم فصلنامه علمی- ترویجی میقات حج اختصاص به مقالات پذیرفته‌شده در همایش «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» دارد.
بر اساس این گزارش، این همایش به همت پژوهشکده حج و زیارت در اسفند سال گذشته با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد که به همین منظور مقالات علمی پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی این همایش در این نشریه منتشرشده است.
در این شماره پژوهشی به مناسبات ایران و هند در عصر صفوی و تأثیر آن بر حج‌گزاری ایرانیان به قلم سید محمود سامانی پرداخته‌شده و همچنین احمد خامه‌یار در مقاله‌ای در این نشریه به سفر دریایی حج از هند پرداخته است.
بازتاب حج‌گزاری هند در دوره حکمرانی گورکانیان در کتاب مایکل پیرسون به قلم محمد سعید نجاتی، سفرنامه عبدالکریم کشمیری به دیار حجاز به قلم نادر کریمیان سردشتی و سفرنامه حجِ غلامحسنین پانی پَتی از هندوستان به قلم لیلا عبدی خجسته از دیگر مقالات این ویژه‌نامه به شمار می‌آید.
همچنین در این نشریه نگاهی به نخستین مهاجرت‌های علویان از حجاز به شبه‌قاره هند به قلم محمدمهدی فقیه جلالی بحرالعلوم، مناسبات علمای هند با حج و حرمین شریفین به قلم حافظ نجفی و کتابشناسی سفرنامه‌های حج مسلمانان هند به قلم علی احمدی پرداخته‌شده است.


| شناسه مطلب: 94186




میقات حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران