چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود

چهار سوالی که در قیامت از بندگان خدا پرسیده می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین مُدرسی گفت: قیامت که برپا می‌شود، بنده هنوز قدم از قدم برنداشته، از او درباره چهار چیز، از عمر،جوانی ،کسب مال ودوستى بااهل بیت پرسش می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ازسخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در کربلا که در جمع زائران حضرت اباالفضل العباس( ع) سخن می گفت، اظهار داشت: چهار چیزدرقیامت پرسیده مى ‏شود:که عبارتند از:


 سؤال اول: عمرت را در چه راهی صرف کردی ودر دنیاچه‏ کار کردی؟آیا به عبادت وبندگی خدا پرداختی یا به معصیت؟


سؤال دوم: سؤال می‏شود در چه راهی این جوانی را گذراندی؟ ودر جوانی چکارکردی؟زیرا خداوند به چند طایفه افتخار می کندکه یکی از آنها جوانی است؛ اگر جوانی،خدارا عبادت کند،خداوند به او افتخار میکند لذا قدر جوانی را بدانید.


سؤال سوم:هر مقدار مال در دنیا به دست آوردی،‌ چه کم چه زیاد، از چه راه به دست آوردی و در چه راه مصرف کردی؟


سخنران بعثه در این خصوص افزود: مردم درخرج مال به چهار دسته تقسیم می شوند یا اموالشان را حلال به دست می آورند  وحلال خرج میکنند،حلال به دست می آورند؛ولی حرام خرج میکنند؛حرام بدست می آورند؛ولی حلال خرج می کنند  ودرآخرحرام بدست می آورند وحرام مصرف می کنند که قطعا دراین گرو سه دسته جهنمی هستند.


وی درخصوص سوال آخر گفت:از پیوند قلبی و دوستی با ما اهل بیت نیز سؤال می شود؛ آیا پیوندی با امامان ،ائمه اطهار واهلبیت(ع)بر قرار کردید ؟ یعنی اگر کسی در دنیا محبّت اهل بیت را واقعاً در دلش جاسازی کند، این حبّ در قیامت کارسازی می کند .


استاد حوزه علمیه خطاب به زائرین امام حسین (ع) گفت:ای عزیزان وبزرگواران وقتی محبت امام حسین (ع) را داریم چرا گناه کنیم؟چرا  عمرمان را هدر بدهیم؟ اگر به این نکته توجه کنیم ومحبت قلبی اهل بیت (ع)را بدست بیاوریم هم دراین دنیا  وهم درآن دنیا عاقبت به خیری را برای خودمان رقم می زنیم.


 




نظرات کاربران