هدف از خلقت انسان چیست؟ هدف از خلقت انسان چیست؟ هدف از خلقت انسان چیست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هدف از خلقت انسان چیست؟ هدف از خلقت انسان چیست؟ هدف از خلقت انسان چیست؟ هدف از خلقت انسان چیست؟ هدف از خلقت انسان چیست؟

هدف از خلقت انسان چیست؟

سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به هدف خلقت انسان از دیدگاه قرآن اشاره کرد وگفت: من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینکه عبادتم کنند» تا بدین‌وسیله به قلّه کمالات راه یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی که در جمع زائران حسینی درحرم مطهرسید الشهدا (ع) سخنرانی می کرد گفت: برای خلقت هرموجودی چهار عامل اساسی؛ مادی، صوری، فعّال و غایی نیاز است.


وی افزود: خداوند متعال برای ساخت انسان، این عوامل را مستثنی نکرده و چهارعامل فوق الذکر را برای خلقت انسان موثر دانست: اولین عامل همان عامل مادی است، انسان ازچه چیزی خلق شده است؟ که خدای متعال در قرآن می‌فرماید: ما انسان را از خاک آفریدیم، دومین عامل «نقشه وصوری» است که قرآن دراین زمینه می‌فرماید: نقشه انسان اینست که در رحم مادر شکل می‌گیرد.


حجت الاسلام مدرسی یادآور شد: سومین عامل، سازنده انسان چه کسی است؟ که خدای متعال در قرآن، خلقت انسان را به خودش نسبت می دهد و اظهارمی دارد که براستى انسان را در نیکوترین اعتدال آفریدم وحتی خداوند انسان را مورد مخاطب قرار میدهد و می گوید بخوان بنام پروردگارت آن پروردگارت که تورآفرید.


وی در خصوص آخرین عامل «غایی وهدف» از خلقت انسان به نقل از قرآن گفت: من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینکه عبادتم کنند» تا بدین‌وسیله به قلّه کمالات راه یابد.




نظرات کاربران