چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟

چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در پاسخ این سؤال که چگونه در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم؟ گفت: «تصحیح نگاه» اگر نگاه ما به خودشناسی و خداشناسی و جهان‌بینی عوض شود سختی‌ها را به‌راحتی پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام رضایی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در مسجد عمران بن شاهین حرم مطهر امیر مؤمنان علی علیه‌السلام گفت: خود حضرت برترین صفت خود را خدا مداری باثبات قدم معرفی می‌کند و می‌فرمایند من جزء کسانی هستم که راه خدا را طی می‌کنم و از پذیرش هیچ سختی در این راه واهمه ندارم و عقب‌نشینی نمی‌کنم.


وی در پاسخ به این سؤال که چگونه به این درجه برسیم که در تحمل سختی‌ها در راه خدا کم نیاوریم و عقب‌نشینی نکنیم و تغییر جهت ندهیم؟ اظهار کرد: جواب این سؤال یک جمله است: «تصحیح نگاه» اگر نگاه ما به خودشناسی و خداشناسی و جهان‌بینی عوض شود سختی‌ها را به‌راحتی پشت سر می‌گذاریم.  


حجت‌الاسلام رضایی افزود: بدانیم باخدا طرف هستیم و خداوند به بندگان خود مهربان است. «ان الله بالناس لروف الرحیم» هرگز خدای مهربان برای ما سختی در نطر نگرفته است. اگر گاهی سختی و مصیبتی متوجه ما می‌شود برکات بسیاری دارد که از آن غافل هستیم.


وی گفت: همان‌طور که کودک از تزریقات فراری است و فقط نوک‌تیز سوزن آمپول و فرورفتن در بدن و سوزش لحظه‌ای را می‌بیند و از دیدن ذره‌ای بالاتر و توجه به محلولی که قرار است وارد بدنش شود و میکروب‌ها را از بین ببرد عاجز است و قدرت تجزیه‌وتحلیل ندارد. ما هم در مصیبت‌ها نگاه کوتاه و کودکانه داریم.


استاد حوزه علمیه در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر ره‌آورد سفر زیارتی‌مان رسیدن به این تغییر نگاه و رسیدن به صفت خدا مداری باثبات قدم در همه عرصه‌ها باشد بهترین ره‌آورد سفر را به دست آورده‌ایم.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی با صدای مداح اعزامی از بعثه مقام معظم رهبری در مدح حضرت رقیه (س) پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران