همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان مرکزی برگزار شد

همایش یاوران حجاج استان مرکزی توسط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان مرکزی در شهر اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از اراک، همایش یاوران حجاج استان مرکزی توسط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان مرکزی در شهر اراک برگزار شد.


در این همایش که 85 نفر از یاوران حجاج از 7 کاروان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین عسکری علویه، برنامه ها و شیوه کار یاوران حجاج را تشریح کرد.


وی با بیان اینکه خداوند به یاوران حجاج دو مدال داده است یادآور شد: اولین مدال، زائر بیت‌الله الحرام بودن است و دومین مدال این است که یاوران حجاج را برای پذیرایی از مهمانانش برگزیده است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم در ادامه با ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام تصریح کرد: لقضاء حاجة امری مؤمن احب الی الله من عشرین حجةً کلّ حجّة ینفق فیها صاحبها مأته الف. برآوردن حاجت یک مؤمن، نزد خدا از 20 حج که برای هرکدام صدهزار دینار خرج شود بهتر است


ضرورت شناخت اماکن متبرکه مکه و مدینه از دیگر سخان وی بود که با پخش اسلایدهای مربوط به این اماکن و ارائه توضیحات مبسوط و اشاره به مددرسانی در حوزه انجام مناسک و ارشاد و هدایت آنها در زمینه‌های مختلف اشاره کرد .


وی در پایان نکاتی اخلاقی در خصوص سفر معنوی حج  بیاد کرد که از آنجمله می توان به حفظ کردن زیارت امین الله و مداومت در قرائت قرآن، رازداری، فرستادن هدیه با قرائت قرآن و هدیه‌کردن صدقه به نیت از پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع، ذکر و یاد امام زمان (عج) اشاره کرد .


بر پایه این گزارش، در ابتدای همایش آقای اسکندری مدیر حج و زیارت استان مرکزی به ایراد سخن پرداخت .


وی با اشاره به قوانین کشور عربستان، وضعیت هتل‌ها و چادرهای مشاعر، ساختار کاروان ها و شرایط حج 98 را تشریح کرد .


در ادامه برنامه نماینده امداد و نجات هلال احمر استان درخصوص مباحث امداد و نجات صحبت کرد .


 


| شناسه مطلب: 94204




یاوران حجاج



نظرات کاربران