هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد

هرکس به اندازه معرفت خود از زیارت بهره می‌گیرد

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در مسجد عمران ابن شاهین حرم مطهر امیر مومنان (ع)گفت: همه به قصد زیارت آمده ایم، با هم آمده ایم، ولی هرگز همه در یک سطح بهره نمی بریم و بهره ها متفاوت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی سخنران بعثه رهبری در جمع زائران ایرانی حاضر در حرم مطهر حضرت علی علیه‌السلام گفت: این تفاوت نه از ناحیه بزرگوارانی است که به زیارتشان آمده ایم، آنها تجلی صفات خدا هستند و همه را دوست دارند و بی هیچگونه فرق گذاری پذیرایی می کنند، علت تفاوت بهره های ما به خود ما بر می گردد. آنها ابر بارش رحمت الهی هستند که بر همه سخاوتمندانه می بارند، ما ظرف هایمان متفاوت است و هر کس به اندازه ظرف وجودش بهره می برد.


وی با بیان اینکه برای بالا بردن بهره خود باید ظرف وجودیمان را بزرگتر کنیم، افزود: این مهم با شعار حاصل نمی شود، باید درجه معرفت و تسلیم را بالا برد تا ظرفیت بیشتری پیدا کرد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در ادامه گفت: امام صادق (ع) برای امتحان سهل بن حسن خراسانی به ایشان فرمودند: «برو توی تنور» و او پا عقب کشید و عاجزانه خواست حضرت امر خود را بردارند. امام (ع) به هارون مکی فرمود به داخل تنور روشن داغ برود و او بی معطلی اطاعت کرد.


 وی تصریح کرد: امام (ع) به سهل فرمود: در خراسان مثل شخصیت هارون چند نفر داریم و ایشان در پاسخ گفتند: مثل من ده هزار نفر و مثل هارون مکی من سراغ ندارم.


حجت‌الاسلام رضایی در پایان سخنان خود گفت: البته اگر دقیق نگاه کنیم امام صادق (ع) در سنجش فیض الهی دریغ ندارند ولی سهل بن حسن بهره ای دارد و هارون مکی بهره ای مضاعف برد. آری شیعه تنوری غیر از شیعه سفره ای است و هر کس به مقدار همت، معرفت و تسلیم خود بهره می برد مانند جوانان ولایی مرز و بوم ما که عاشقانه برای زمین نماندن سخن ولایت بر میدانهای مین رفتند و در برابر دشمن سینه سپر کردند و امروز کیلومترها آنطرف تر مدافعان حرم را رقم زدند.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی با صدای آقای ریاحی مداح اعزامی از بعثه مقام معظم رهبری در مدح حضرت علی اصغر(ع) پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران