تمامی احکام الهی هدفمند است تمامی احکام الهی هدفمند است تمامی احکام الهی هدفمند است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تمامی احکام الهی هدفمند است تمامی احکام الهی هدفمند است تمامی احکام الهی هدفمند است تمامی احکام الهی هدفمند است تمامی احکام الهی هدفمند است

تمامی احکام الهی هدفمند است

سخنران بعثه رهبری با بیان اینکه تمامی احکام الهی هدفمند است و هر حکم و دستوری هدفی بلکه اهدافی را تامین می کند؛ گفت: تمامی اهداف احکام الهی در راستای تامین منافع انسان است و هیچ منفعتی برای خدا ندارد چرا که خداوند غنی به ذات است و نیاز و خلأیی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت الاسلام رضایی سخنران بعثه رهبری در جمع زائران ایرانی در مسجد عمران بن شاهین حرم مطهر امیر مومنان علی علیه السلام گفت: خداوند صمد است یعنی تو پُر است و بقیه موجودات تو خالی یعنی نیازمند و محتاجند، تنها موجودی که به نیاز است حق تعالی است.


وی افزود: تمامی عبادتها برای تامین نیازهای مختلف انسان است و تمامی گناهان برای حفظ انسان از آسیب های گوناگون است. زیارت هم مثل بقیه احکام برای تامین منافع و رفع نیازهای ماست، نه خداوند محتاج این زیارتهاست و نه ائمه علیهم السلام.


حجت الاسلام رضایی گفت: امیرالمومنین(ع) در جایگاه قرب الهی و در عالی ترین مراحل بندگی متنعم است چه کسی به زیارت او بیاید و یا نیاید. هر کسی به زیارت می آید خودش بهره می برد.


استاد حوزه علمیه با بیان فرازی از جامعه کبیره وَ جَعَلَ صَلاَتَنَا عَلَیْکُمْ وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وِلاَیَتِکُمْ طیِباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَة لِأَنْفُسِنَاوَ تَزْکِیَة لَنَا وَ کَفَّارَة لِذُنُوبِنَا؛ بیان داشتند: زیارتی که می کنیم و ولایت پذیری شما را که داریم موجب پاکی خَلق و خُلق ما می شود و نفس ما را از آلودگی ها پاک می کند و ما به درجه تزکیه نفس می رسیم و برکت های بسیاری بدست می آوریم و گناهانمان را جبران می کنیم.


وی در پایان یادآور شد: پس اگر زیارت چنین فرآیندی نداشته باشد زیارت واقعی محسوب نمی شود و این مهم با کسب سنخیت با امام زمان حاصل می شود.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی با صدای مداح اعزامی از بعثه مقام معظم رهبری در مدح حضرت علی اکبر (ع) پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران