پایه زندگانی خود را بر اساس محورهای اصلی زندگی امام صادق (ع) قرار دهیم

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در مسجد عمران ابن شاهین حرم مطهر امیر مومنان (ع) در شب شهادت حضرت امام صادق علیه السلام گفت: یک روایت به عنوان دسته گلی از معارف جعفری تقدیم می کنم. که در جلد 75 بحار الانوار صفحه 128 نقل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی سخنران بعثه رهبری در جمع زائران ایرانی حاضر در حرم مطهر حضرت علی علیه‌السلام گفت: شخصی به امام صادق علیه السلام گفت: زندگی خود را بر چه پایه و اساسی قرار داده اید؟ می دانیم که برخی زندگی ها هیچ پایه‌ای ثابت ندارد و برخی هم بر پایه هوا و هوس است و به درد ما نمی خورد ولی قطعاً‌جواب حضرت برای ما راه گشاست و می توانیم پایه زندگانی خود را بر اساس محورهای اصلی زندگی امام صادق (ع) قرار دهیم.


وی افزود: حضرت فرمودند: پایه زندگی خود را بر چهار مطلب قرار داده ام. جالب است که هر چهار محور با «علمت» آغاز می شود تا نشان دهد که زندگی باید بر اساس علم و معرفت پایه گذاری شود.


اول: وعلمت أن الله عز وجلّ مطلع علیَّ فاستحییت دانستم خداوند به من اشراف دارد و همیشه زیر دید و نگاه خدا هستم. به همین جهت همیشه در حجب و حیا زندگی کرده ام و از اینکه به گناه و خطا آلوده شوم در امان ماندم.


دوم: علمت أن عملی لا یعمله غیری فاجتهدت دانستم کاری که به عهده من است کسی غیر از من انجام نمی دهد لذا تلاش کردم وظایف خود را بخوبی انجام دهم.


سوم: علمت أن رزقه لا یاکله غیری فاطمانت دانستم روزی مرا دیگری نمی خورد، مطمئن شدم و هرگز حریصانه بدنبال روزی نرفتم و در عین آرامش به کار و تلاش پرداختم.


چهارم: علمت أن آخر عمذی الموت فاستمعددت دانستم آخر زندگی مرگ است، خود را برای آن سفر آماده کرده ام.  


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی با صدای آقای ریاحی مداح اعزامی از بعثه مقام معظم رهبری در مدح حضرت امام جعفر صادق(ع) پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران