حجت‌الاسلام نجفی روحانی:

حج مظهر اتحاد، اقتدار و معنویت جهان اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حج را مظهر اتحاد، اقتدار و معنویت جهان اسلام  دانست و گفت: حج آن‌قدر اهمیت دارد که اجر و پاداش زیارت امام حسین علیه‌السلام با حج معادل‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف نجفی روحانی در جلسه هماهنگی و تواصی اعضای بعثه در کربلای معلا با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه زیارت امام حسین (ع) معادل چندین حج مستحبی است، گفت: حج آن‌ قدر اهمیت دارد که اجر و پاداش زیارت سیدالشهداء با حج معادل‌سازی شده است زیرا حج مظهر اتحاد، اقتدار و معنویت مسلمانان است.


وی به مقایسه حج با سایر عبادات پرداخت و تصریح کرد: حج جامع‌ترین و کامل‌ترین عبادات در اسلام است که در آن به ابعاد مختلف اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، معنوی، فردی و اجتماعی توجه شده است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: غیر از حج چه عبادتی است که همه سفیدپوش و لبیک‌گویان برگرد کعبه بچرخند و بین صفا و مروه سعی انجام بدهند؟


وی افزود: غیر از حج چه عبادتی دیگری وجود دارد که در یک‌زمان و یک مکان مشخص همه جمع شوند و عارفانه دعا و نیایش انجام دهند و در دل شب و در مکانی دیگر برای نیایش جمع شوند و خود را برای مبارزه با شیطان آماده کنند.


حجت‌الاسلام نجفی روحانی تأکید کرد: این چه عبادتی است که باید همگی با قصد قربت به جنگ با شیطان بروند و جمرات را به‌صورت نمادین رمی کنند و سپس قربانی خود را در مسلخ عشق پیشکش درگاه حضرت حق کنند، بی‌جهت نیست که اگر کسی عمداً حج‌ واجبش را ترک کند به دین اسلام‌ از دنیا نمی‌رود.


‏وی، حج را مظهر اتحاد، اقتدار و معنویت در جهان خواند و یادآور شد: حج دریایی از اسرار و رمز و راز است که اگر مسلمانان به آن توجه کنند هیچ‌گاه اسیر شیطان درون و برون نمی‌شوند و اجازه نمی‌دهند که شیطان بزرگ آمریکا بر آنان مسلط شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حج را بزرگ‌ترین کنگره عبادی و سیاسی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: در حج ابراهیمی علاوه بر بت‌شکنی باید به بررسی مسائل و مشکلات جهان اسلام‌ پرداخته شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران