توصیه‌های امام‌جمعه شهر نجف به روحانیان و مداحان عتبات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قپانچی در نشست هم‌اندیشی روحانیان و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات توصیه‌هشرای بسیار مهمی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صدرالدین قپانچی امام‌جمعه محترم شهر نجف اشرف در نشست روحانیون و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات در شهر نجف اشرف به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ما باید نسبت به زائران محترم حسن ظن داشته باشیم و بر اساس قیافه و ظاهر با آن‌ها برخورد نکنیم. نکته مهم این است که روحانیان و مداحان ابتدا باید اصلاح نفس را از خودشان شروع کنند.


وی افزود: چند روز پیش از مقام معظم رهبری مطلبی را در مورد تفسیر سوره مبارکه نصر شنیدم که ایشان فرمودند، دلیل استغفار در آیه آخر این سوره شریفه این است که وقتی پیروز شدیم هم باید استغفارکنیم برای این‌که پیروزی از آن خداست، لذا حمد و استغفار باید داشته باشیم. اگر موفق شدیم باید بگوییم الحمدالله و استغفرالله.


امام‌جمعه نجف اشرف تصریح کرد: روایتی دیگر از امام صادق بیان‌شده است که خداوند متعال به یکی از انبیاء خبر داد بعد از 15 شب پیروز می‌شوید. پیامبر به اصحابش فرمود خوشحال باشید پیروزی نزدیک است وقتی اصحاب متوجه شدند که پیروز می‌شوند مغرور شدند که این 15 شب به 15 سال تبدیل شد.


وی گفت: بار دیگر خداوند به پیامبر دیگرش گفت که بعد از 15 سال پیروز می‌شوید پیامبر نیز به اصحابش گفت 15 سال طول می‌کشد تا پیروز شویم و باید مشکلات و سختی‌ها را تحمل‌کنید. وقتی پیامبر به مردم گفت، مردم گفتند هر چی خداوند قسمت کرده ما راضی هستیم و این پیروزی به 15 روز تقلیل یافت.


امام‌جمعه شهر نجف اشرف در پایان سخنانش تصریح کرد: من خیلی خوش‌بین هستم به آینده مسلمانان ایران و عراق و به لطف خدا هرروز چند سال جلو می‌رویم. به شماها تبریک می‌گویم که پیروز هستید. این تشیع و ملت ایران کجا بودند و الان کجا هستند؟ چند ماه پیش پوتین با تعجب به مقام معظم رهبری گفت، شما چطور توانستید در مقابل تحریم‌های اقتصادی دوام بیاورید؟ آری درست است، آنان تعجب می‌کنند، چون آنان مکتب، مردم، رهبر و مرجعیت و فرهنگی مثل ما ندارند. بدیهی است آن‌ها یک ماه هم نتوانند این تحریم‌ها را تحمل کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران