یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد

یگان حفاظت آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد

یگان حفاظت آستان قدس رضوی به منظور حفاظت و مراقبت از موقوفات حضرت ثامن الحجج(ع) و صیانت بهتر از موقوفات رضوی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مصطفی خاکسار قهرودی در «همایش تبیین مأموریت و وظایف یگان حفاظت آستان قدس رضوی» با تأکید بر اینکه خدمت در این آستان مقدس فوزی عظیم و کرامتی بزرگ بوده که شایسته شکرگزاری ایزدمنان است، توفیق خدمت به این آستان نورانی را به دست‌اندرکاران و نیروهای این یگان تبریک گفت.
وی در ادامه با اشاره به شعار یگان حفاظت آستان قدس رضوی با عنوان «ما را ملازمان حرم آفریده‌اند»، اظهار کرد: این شعار تداعی کننده آن شعر اوحدی مراغه‌ای است که می‌گوید «ای پسر، چون ملازم شاهی/ نتوان بود غافل و ساهی»
خاکسار قهرودی خطاب به نیروهای یگان حفاظت آستان قدس، گفت: شما خود را ملازم بارگاه منور رضوی نامیده‌اید و رسالتی خطیر در پاسداری و صیانت از موقوفات حضرت رضا(ع) را پذیرفته‌اید، رسالتی که در مسیر تحقق آن کوچکترین غفلت و سهل انگاری پذیرفتنی نیست، زیرا این اموال مربوط به مردمی است که با یک دنیا عشق و ارادت خالصانه به حضرت رضا(ع)، دارایی خود را که نتیجه یک عمر کار و تلاش بوده، وقف این آستان کبریایی کرده‌اند.
وی در خصوص اقدامات این یگان، عنوان کرد: فعالیت‌های یگان حفاظت آستان قدس رضوی عموما معطوف به اقدامات پیشگیرانه، حفاظتی و مراقبتی از موقوفات حضرت ثامن الحجج(ع) است که منجر به جلوگیری از تصرفات غیر قانونی آن‌ها خواهد شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سؤال که تشکیل این یگان در آستان قدس رضوی چه ضرورتی داشته است؟ توضیح داد: پیشنیاز اجرای امینانه نیات واقفین و افزایش بهره‌وری موقوفات، حفاظت از آن‌هاست، بنابراین برای اجرای مأموریت‌های بزرگ آستان قدس در حوزه موقوفات نیاز به وجود چنین یگانی احساس می‌شد.
خاکسار قهرودی با بیان اینکه تشکیل این یگان نشان از اهمیت حفاظت و صیانت از موقوفاتی دارد که مردم در اختیار این آستان مقدس قرار داده‌اند، گفت: در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، رهبر معظم انقلاب حفظه الله نسبت به صیانت از موقوفات گسترده این آستان نورانی تأکید کرده‌اند، بنابراین با تشکیل این یگان صیانت و حفاظت از موقوفات گسترده این آستان مقدس در استان‌های مختلف کشور، دقیق‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.




نظرات کاربران