گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد

گردهمایی گروههای یاوران حجاج استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد

گردهمایی گروههای یاوران حجاج کاروان های حج تمتع استان چهارمحال وبختیاری با حضور 40 نفر از زائران یاور در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،این گردهمایی از طرف بعثه مقام معظم رهبری و با هدف  آموزش، ایجاد هماهنگی بین یاوران حجاج کاروانها ، بهره گیری بیشتر از این ظرفیت ارزشمند و تبیین وظایف یاوران حجاج برگزار شد.



در ابتدای این همایش مباحث امداد و نجات مربوط به سفر حج توسط دکتر صفاریان ارائه گردید و آموزش های مقدماتی امداد و نجات از جمله مقابله با گرمازدگی، احیای قلبی ، خفگی ها و حساسیت های بهداشتی مورد اشاره قرار گرفت.


 


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین شریف تبار،ضمن تبیین وظایف و مسئولیت های گروه های یاوران حجاج از جمله مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی ، همکاری افتخاری با بعثه در زمینه های فرهنگی، کمک به افراد نیازمند و ناتوان در انجام مناسک و همکاری با شورای فرهنگی کاروان به آثار معنوی تعاون در حج و کمک به زائرین اشاره کرد. 


 


کارشناس مسائل حوزه حج و زیارت با بیان اینکه تعاون در حج و کمک به زائرین برکات و آثار معنوی فراوانی دارد، افزود: این توفیق با کمک به زائران ناتوان و سالخورده مضاعف می‌گردد و این فرصت را باید قدر دانست.


 


حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه از نگاه سیره اهل بیت علیه الاسلام توفیق یاری و خدمت رسانی فرصتی ارزشمند و مغتنم برای یاوران حجاج است بر ضرورت حفظ آبروی شیعیان جهان توسط زائران تاکید کرد.


 


وی استفاده از فرصت خدمت به ضیوف الرحمن را توفیقی دانست که برای کمتر کسی فراهم می شود ومتذکر شد از بین میلیون ها دلداده و عاشق خدمت ، امسال این شرایط برای شما فراهم شده است.


 


حجت الاسلام شریف تبار تقویت روحیه همدلی، همیاری، همکاری و تقویت نظم و انضباط در امور اجرایی و انجام اعمال و مناسک ، زیارات، جلسات و برنامه های دسته جمعی قبل و بعد از سفر را از دیگر وظایف یاوران حجاج برشمرد و در پایان به بررسی و شناخت اماکن متبرکه مدینه و مکه مکرمه پرداختند.




نظرات کاربران