یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است  یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است  یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
 یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است  یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است  یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است  یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است  یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است

 یکی از واجبات دین اسلام ،نماز است

خطیب بعثۀ رهبری در کربلاگفت: با توجه به اینکه یکی از واجبات دین اسلام نماز است، ولی برخورد بعضی ها با نمازمتفاوت است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ،حجت الاسلام والمسلمین مدرسی از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس( ع) سخن می گفت، اظهار داشت: با توجه به اینکه نماز یکی از واجبات نماز است، اما افراد در برخورد با نماز چنددسته هستند.


وی گفت: دسته اول کسانی تارک نمازهستند یعنی نماز را که یکی از ضروریات دین است، واجب ندانسته و خود را موظف و مکلف به انجام آن نمی‏‌داند، چنین افرادی کافر هستند.


ایشان درادامه گفت: گروهی گاهی نماز می خوانند و گاهی نمی خوانند ونمازشان را ضایع می کنند این قبیل افراد همانندگروه اول تارک نماز ، مرتکب گناه کبیره می‌‏گردند.


ویدرباره گروه سوم اظهار داشت: عده ای سهل انگاراند و به نماز خود اهمیت نمی دهند و احکام آن را یاد نمی گیرند و اشتباه می خوانند وتوجه به نماز ندارند وحواسشان جای دیگر است ،که خدای متعال در مورد این گروه می فرماید:«وای بر نمازگزارانی که نماز خود را سبک می شمارند».


حجت الاسلام والمسلمین مدرسی درخصوص کسانی که همیشه نماز می خوانند، و در نمازشان خشوع وخضوع دارند.گفت اینان مؤمنانی هستند که نمازشان را با خشوع و کامل می خوانند. اینها رستگارند و جایشان در بهشت است.  


 وی به نماز و اهمیت آن از دیدگاه امام حسین(ع) اشاره کرد وگفت از آموزه های مهم واقعه عاشورا، اهمیت ویژه نماز و توجه به آن است. شیرینی این عبادت سبب شد که امام حسین (علیه السلام) یک شب برای نماز از دشمن مهلت بخواهند و ظهر روز عاشورا نیز برای انجام این فریضه، میدان نبرد را ترک کنند.


وی درپایان خطاب به زائران حاضر درحرم ابوالفضل عباس(ع) گفت: این دعا راهمیشه بخوانند.پروردگارا! تو را به نمازهای حسین(ع) ویارانش سوگند می دهیم ما را از نماز گذاران محسوب بفرما. 


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران