13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود 13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود 13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود 13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود 13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود 13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود 13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود

13 ویژه‌ برنامه کشوری در دهه کرامت امسال برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: مجموعه برنامه‌های دهه کرامت امسال در قالب 13 عنوان در سطح کشور اجرا می‌شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام  حجت گنابادی نژاد رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی، ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت این آستان مقدس اظهار کرد: مأموریت محوری در دهه کرامت توجه به ترویج سنت و سیره رضوی در راستای ارتقای فرهنگ خیرخواهی، گذشت و کمک به نیازمندان در جامعه با شعار محوری «خدمت کریمانه، مهربانی به‌رسم اهل‌بیت(علیهم‌السلام)» است.
وی تصریح کرد: با توجه به مجموعه ظرفیت‌هایی که در آستان قدس و سایر نهادهای فرهنگی کشور به وجود آمده است، برای دومین سال به‌صورت ملی و فراگیر در همه دستگاه‌های عضو ستاد دهه کرامت، شعاری واحد برای فعالیت‌های اجرایی انتخاب ‌شده است. امیدواریم آثار و برکات این همدلی، آحاد مردم را نیز شامل شده و از مصادیق احیای سیره حضرت رضا(ع) باشد.
گنابادی نژاد بیان کرد: مجموعه برنامه‌های دهه کرامت در چند محور برنامه‌ریزی ‌شده که محور اول این برنامه‌ها حرم مطهر رضوی و محور دوم مشهد الرضا(ع) را پوشش خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه «شهر کرامت» یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سطح شهر مشهد اجرا می‌شود، افزود: جشنواره «شهر کرامت» در چهار محور محله آرایی، جشن‌ها و مراسمات، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی اجرا می‌شود.
رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: نشان‌های مختلفی از ادب و تعلق‌خاطر مردم مشهد به محضر امام رضا(ع) وجود دارد اما تأکید بر این است که در دهه کرامت شرایط متفاوتی را برای ابراز ارادت مشهدی‌ها به امام رضا(ع) فراهم کنیم.
گنابادی نژاد ادامه داد: در همین راستا ویژه‌برنامه «قرار زیارت» با موضوع گل‌باران حرم رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و در شب میلاد امام رضا(ع) با حرکت پیاده مردم از میدان شهدا تا حرم مطهر انجام می‌شود. امیدواریم با حضور اجتماع بزرگ عاشقان اهل‌بیت(ع) در ویژه‌برنامه‌ای که پیش از گل‌باران حرم مطهر رضوی در عرصه میدان شهدا انجام خواهد شد، برنامه‌ای پرنشاط از مصادیق شادی مؤمنانه در مشهد مقدس را ارائه دهیم.
وی ادامه داد: در قالب ویژه‌ برنامه «ردای خدمت» اساتید، علما و روحانیون به خدمت‌رسانی به محرومان مشهد مقدس خواهند پرداخت.
رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی بابیان اینکه برنامه‌های کشوری دهه کرامت، شامل 13 عنوان برنامه می‌شود، افزود: دراین ویژه برنامه‌ها معرفت افزایی زائران و نقش‌آفرینی آستان قدس رضوی در ارتقای معرفت، بصیرت و ظرفیت‌های فرهنگی با شاخص تأثیرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی موردتوجه قرارگرفته است و به همین منظور ایستگاه فرهنگی و خدماتی رضوی با عنوان «رواق رضوی» با محوریت عرضه جریان ساز کتاب و کتاب‌خوانی راه‌اندازی می‌شود.
حجت الاسلام گنابادی نژاد بیان کرد: در ایام دهه کرامت امسال در هر استان حداقل یک ایستگاه فرهنگی و خدماتی با محوریت مرکز استان راه‌اندازی می‌شود و فعالیت‌هایی مانند معرفی کتاب، رونمایی کتاب، جشن کتاب، خوانش کتاب و حضور نویسندگان کتاب در «رواق رضوی» به مردم ارائه می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس عنوان کرد: ویژه‌برنامه «زیر سایه خورشید» مانند سال‌های گذشته انجام می‌شود و در 2 هزار نقطه شهری، روستایی و عشایری و کشورهای عراق، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، هندوستان و افغانستان اجرای مراسم خواهیم داشت.
وی افزود: پویش مطالعاتی «اوسنه گوهرشاد» به همراه معرفی و خوانش کتاب‌های رضوی موضوع دیگر ویژه‌برنامه‌ای است که در دهه کرامت امسال اجرا می‌شود. این پویش به‌عنوان یکی از مسابقه‌های کتاب‌خوانی ملی برگزار می‌شود. این کتاب توسط نویسنده مشهدی سعید تشکری به رشته تحریر درآمده و روایتی از واقعه گوهرشاد را در قالب رمان ارائه می‌کند. سالروز واقعه گوهرشاد در دهه کرامت امسال است و به همین منظور این کتاب برای مسابقه کتاب‌خوانی انتخاب‌ شده است.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: برنامه «یا معین الضعفا» عنوان دیگر برنامه کشوری دهه کرامت امسال است که توسط معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود. اعطای 6 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه 5 میلیون تومانی کمک‌هزینه خرید جهیزیه زوج‌های جوان، مراسم اعطای 720 جهیزیه به زوج‌های نیازمند با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی بسیج ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در قالب ویژه‌برنامه «یا معین الضعفاء» است.
وی در خاتمه عنوان کرد: سه ویژه‌برنامه در سطح بین‌المللی در ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت دیده ‌شده که «جایزه جهانی گوهرشاد» یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است و برای چهارمین سال متوالی با محوریت شناسایی و تجلیل از بانوان فرهیخته نیکوکار در مشهد الرضا (ع) برگزار می‌شود.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران