انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد

انسان حقیقت بندگی خدا را شعار خود قرار دهد

خطیب بعثه گفت:این که بنده در آنچه خدا بر او منّت گذاشته و بخشیده است براى خود مالکیّت نبیند، و آنچه را که  دراختیاربنده می باشد از طرف خدا بداند وحقیقت بندگی را شعارخود قرار دهد.

 


به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی ،حجت الاسلام والمسلمین مدرسی از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در سرداب علقمی حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس( ع) سخن می گفت، اظهار داشت:بعضی افراد فکر می‌کنند این مالی را که دراختیارشان میباشدمتعلق به خودشان است در حالی که این مال واملاک متعلق خداست .


وی گفت: همسر، فرزند، فامیل، آشنا ،اموال واملاک و هر چه را که در اختیار شماست متعلق به خداست،  واین مخلوقات راخداوند دراختیار شما قرار داد است .لذا خودتان را عبد خدا بدانید، اگر کسی این دیدگاه را داشته باشد روش زندگیش عوض می شود.


حجت الاسلام والمسلمین مدرسی گفت: خدای متعال درصدد روزی بنده است بنابراین غصه روزی را نخورید. بعضی از گناه در جامعه بابت غصه ایی است که انسانها بابت روزی می خورند است ،دزدی کم فروشی، دروغ ، مال ایتام خوردن، نادیده گرفتن حق مردم، رشوه ،رباه وتمام این چیزها ، به خاطر غم وغصه ایی است که می خورند درجامعه رخ می دهد درحالیکه انسانها بایدبدانند که خداوند روزی رسان است اگراین مسئله رابدانندچنین گناهی را مرتکب نمی شوند.


 وی گفت:یکی از ویژگی‌های عبد خدا اینست که غصه نمی خورد زیرا می داند که خداوند روزی اش را تقبّل کرده است وخداوند کسی را که با تقوا ، ،خداترس و با ایمان و... باشد ،برای آن شخص، راهی را باز می‌کند و یک جایی روزی به وی اعطا می کند که به ذهنش خطور نمی کند. لذا برای روزی غصه نخورید و بجای غصه ی روزی، عبادات وتقوا پیشه کنیدتا مقرب وبندگان خالص خدا شوید.


 ایشان درادامه افزود:خداوند هم غضب وخشم و.. هم رضایت و خوشنودی و.. دارد لذا شما سعی کنید رضایت خداوند را کسب کنیدو رضایت خدا را سرلوحه  زندگی خود قرار بدهید تا به آرامش و آسایش خاصی برسید وبه دنبال کسب روزی حلال باشید و اگر چنین کنید،تمام استرس ها وغصه های شما از بین می رود واین باعث می شود هم جسم و هم روحتان سالم بماند.


ایشان درپایان اظهار داشت: آنچه که به شما رسیده شکرگذار باشید، زیرا خداوند مصلحت وصلاح کار انسان ها را بهتر ازما می داند، لذا آنچه به شما رسیده بگوئید راضیم به رضای خدا .




نظرات کاربران