وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید

وزیر کشور عراق برای هماهنگی‌های مراسم اربعین به ایران می‌آید

وزیر کشور عراق گفت: به‌زودی برای هماهنگی با برادران ایرانی خود جهت هماهنگی‌های لازم در خصوص هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین سال جاری عازم تهران خواهم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ملاقات با یاسین الیاسری وزیر کشور جدید عراق، انتخاب و رأی اعتماد نمایندگان مجلس عراق را به وی تبریک گفت.


 سفیر ایران در این ملاقات با اشاره به تجربیات الیاسری در مسئولیت‌های مختلف در وزارت کشور عراق برای او آرزوی موفقیت در مسئولیت جدید را کرد و با اشاره به نزدیک شدن مراسم اربعین گفت: امیدواریم با همکاری وزارت کشور عراق و ایران در سال جاری نیز مانند دو سال گذشته شاهد برگزاری مراسم اربعینی باشکوه و موفق باشیم و زائران بتوانند با آرامش خاطر به عتبات عالیات سفر کنند.


ایرج مسجدی همچنین آمادگی کشورمان را برای همکاری با دولت عراق از جمله وزارت کشور برای مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان‌یافته را اعلام کرد.


وی با اشاره به روابط عمیق دو کشور همسایه ایران و عراق اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه، شکوفایی و بالندگی، ثبات و امنیت عراق حمایت و آن را موجب خشنودی دولت و مردم ایران می‌داند. مرزهای دو کشور ایران و عراق به مرزهای دوستی و همکاری تبدیل‌شده و هرروز شاهد افزایش رفت‌وآمد مردم دو کشور هستیم.


«یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق نیز در این دیدار ضمن تشکر از سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و مردم عراق هرگز نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش را فراموش نمی‌کند.


وی تأکید کرد: تمامی مراجع مرتبط با مراسم اربعین بالأخص وزارت کشور عراق تلاش خواهند کرد تا این مراسم به نحو شایسته‌ای با موفقیت برگزار شود. به‌زودی برای هماهنگی با برادران ایرانی خود جهت هماهنگی‌های لازم در خصوص هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین سال جاری عازم تهران خواهم شد.


وزیر کشور عراق همچنین ابراز امیدواری کرد که رابطه دو کشور همسایه بیش‌ازپیش گسترش یابد.


| شناسه مطلب: 94322




اربعین ایران عراق



نظرات کاربران