برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی

برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در دهه کرامت ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری 60 ویژه‌برنامه فرهنگی مذهبی در دهه کرامت برای زائران غیر ایرانی حرم رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سید محمد جواد هاشمی‌نژاد با بیان اینکه این برنامه‌ها هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر آغاز خواهد شد، گفت: در دهه کرامت امسال که با شعار اصلی «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» نام‌گذاری شده است، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مذهبی متعددی برای زائران غیر ایرانی به چهار زبان عربی، اردو، فارسی و آذری در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.


وی گفت: برپایی مراسم سخنرانی، برگزاری نشست تخصصی، حلقه‌های معرفت، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، مولودی‌خوانی، برگزاری مسابقه، راهنمایی و استقبال از زائران، کارگاه‌های تخصصی سیره رضوی و آداب زیارت، محافل شعرخوانی، توزیع هدایای فرهنگی و تولیدات محتوایی متناسب با این ایام، اهدای جوایز و غیره از جمله برنامه‌هایی است که ویژه این گروه از زائران در نظر گرفته شده است.


هاشمی‌نژاد با اشاره به موضوع این برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های این ایام با حضور شرکت‌کنندگانی از ملیت‌های مختلف به تبیین سیره رضوی، سبک زندگی اسلامی و رضوی، ضرورت اتحاد و همبستگی جامعه در برابر دشمنان خواهد پرداخت.
تبیین سیره رضوی ویژه کودکان و نوجوانان


مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه معرفی سیره و شخصیت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) برای کودک و نوجوان در قالب برنامه‌هایی شاد، تأثیر مضاعفی در اصلاح سبک زندگی آن‌ها خواهد داشت، گفت: به همین منظور ویژه‌برنامه‌های مختلفی به صورت مجزا برای آنان در نظر گرفته شده است که اصلی‌ترین آن برگزاری جشن تکلیف برای دختران اردوزبان هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر خواهد بود.


وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید هدفمند برگزار شود، افزود: اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلفی در قالب جنُگ کودکانه همچون نمایش فیلم، بازی، کارگاه و کلاس‌های آموزشی با محوریت امام رضا(ع)، مسابقه نقاشی و خوش‌نویسی با موضوع امام رضا(ع)، کارگاه آموزشی سبک زندگی رضوی، محفل انس با قرآن برای کودکان و نوجوانان عرب، فارسی، اردو و آذری‌زبان در نظر گرفته شده است.


هاشمی‌نژاد همچنین به جزییات ویژه برنامه‌های بانوان اشاره کرد و گفت: امسال نیز برای بانوان برنامه‌هایی جداگانه‌ای با هدف ترویج سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) به منظور سعادت و تعالی آنان پیش‌بینی شده است.


وی ادامه داد: برپایی کلاس‌های آموزشی با موضوع سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برگزاری چندین نشست تخصصی، شعرخوانی، کارگاه آموزشی و سخنرانی ویژه بانوان اردو و عرب از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.


مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی اعلام کرد: 19 و 20 تیر ماه دو جشن بزرگ ویژه زائران عرب‌زبان و اردوزبان تدارک دیده شده که در صحن کوثر و رواق دارالمرحمه با اجرای برنامه‌های متنوع و جامع برگزار می‌شود.


هاشمی‌نژاد اضافه کرد: بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی، بازدید از نمایشگاه «حکایت آفتاب»، نمایش فیلم مستند از حرم مطهر و توزیع هدایای ویژه و قرآنی از دیگر خدماتی است که به زائران غیر ایرانی ارائه می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران