همایش متمرکز بانوان حج گزار استان اردبیل برگزار شد

همایش متمرکز بانوان حج گزار استان اردبیل در سالن همایش دانشگاه سماء این استان از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، همایش متمرکز بانوان حج گزار استان اردبیل در سالن همایش دانشگاه سماء این استان از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.


 این همایش به منظور ارتقای اطلاعات مذهبی و آشنایی بیشتر بانوان و نیز فراهم آوردن زمینه های بهره گیری مناسب از این فرصت معنوی و همچنین تبیین مسایل مورد نیاز آنان در این سفر عرفانی برگزار شد.


با تمهیدات انجام شده برای اجرای مطلوب این همایش، جلسه با حضور با شکوه و پرباری زائران برگزار شد به نحوی که اکثر شرکت کنندگان در مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اجرا کنندگان برنامه، رضایت کاملی از مطالب ارائه شده در این همایش ابراز می کردند.


در ابتدای این همایش پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، خانم پورحیدر مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی و از معینه های با تجربه حج تمتع در خصوص احکام و مناسک ویژه بانوان، حجاب، عفاف و اخلاق اسلامی به سخنرانی پرداخت.


وی راه رسیدن به اسرار حج را رعایت آداب مخصوص آن عنوان کرد و افزود: کسی می تواند آداب را رعایت کند که احکام حج را رعایت کند و به این خاطر لازم است که قبل از سفر بانوان حج گزار اهتمام بیشتری به یادگیری احکام و مسائل شرعی ویژه بانوان داشته باشند تا بتوانند با حجی مقبول به وطن عزیز خود برگردند.


در ادامه برنامه، خانم سیده معصومه عدنانی از معینه های حج تمتع، مباحثی را در خصوص بایدها و نبایدهای سفر حج، آداب سفر، مطرح کرد.


در پایان این همایش، مباحث پزشکی ویژه بانوان توسط خانم دکتر حکمت ارائه شد.




نظرات کاربران