قبر، آخرین خانه انسان قبر، آخرین خانه انسان قبر، آخرین خانه انسان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قبر، آخرین خانه انسان قبر، آخرین خانه انسان قبر، آخرین خانه انسان قبر، آخرین خانه انسان قبر، آخرین خانه انسان

قبر، آخرین خانه انسان

خطیب بعثۀ رهبری درکربلا گفت: اگر بنا باشد آخر دنیا، قبر باشد چه خوب است انسان از اول زندگی، تکلیفش را بداند تا تمام عمر جاودانه زندگی کند، زیرا خانه آخرت همه ما قبر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین مدرسی از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری در کربلا که در جمع زائران حسینی در سرداب علقمی حضرت اباالفضل العباس( ع) سخن می گفت، اظهار داشت: اگر کسی هنگام مرگ؛ از این دنیا اشک وغم وغصه نداشت بداند که زندگی جاودانه ای دراین دنیا داشته و وابسته به این دنیا نبوده است.


وی گفت: در طول تاریخ شماری از انسانها ظلم، ستم و جنایت های بیشماری را برای  بدست آوردن امور دنیوی و از دست ندادن پست، مقام، مال، قدرت و ثروت انجام داده اند، اینها کسانی هستند که وابسته به مال این دنیا بوده و سر انجامشان معلوم است.


وی گفت: جدا شدن از این مال برای بعضی ها سخت است چرا که به این مال و متعلقات دنیوی چشم دوختند اما نمی دانند که همه  اینها زودگذرند.


خطیب بعثه در کربلا افزود: اگر بنا است آخرت انسان شروع اش از قبر باشد از آخرت مان بترسیم زیرا که در لحظه مرگ، مال و فرزندان و عمل انسان بر او مجسّم مى شوند، و وقتی محتضر به مال توجّه مى کند، مى بیند جز کفن سهم دیگرى ندارد و تنها عمل اوست که تا ابد با اوست.


وی درپایان اظهارداشت: همه چیز در گروه عمل ماست و هرجا برویم عمل مان همراه مان است لذا دغدغه مال دنیا نداشته باشیم و بدانیم قبر؛ گاهی اوقات باغی از بهشت و برخی اوقات گودالی از جهنم می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران