مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد

مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد

سخنرانی بعثه مقام معظم رهبری در نجف گفت: اگر انسان مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کند در گرفتاری‌های جای نگرانی وجود ندارد، زیرا اهل‌بیت راه نجات را به انسان نشان می‌دهند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی گفت: هر انسانی در زندگی با مشکلاتی روبرو می‌شود و طبعاً برای نجات از آن راه‌حل‌هایی را دنبال می‌کند، باید به دنبال راهی رفت که انسان را به راه سعادت هدایت می‌کند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری که در جمع زائران ایرانی در مسجد عمران بن شاهین حرم مطهر امیرمومنان علی علیه‌السلام سخنرانی می‌کرد با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) به مهم‌ترین دغدغه‌های انسان مؤمن اشاره کرد، یادآور شد: دغدغه‌های که برای انسان وجود دارد، برای هر یک راه نجات قرآنی بیان‌شده که می‌توانیم با مراجعه به آیات قرآنی این راهکارها را بیابیم.


وی ادامه داد: اولین دغدغه زندگی هر انسان ترس‌هایی است که بعضاً دامن‌گیر او می‌شود، گاهی این ترس‌ها آدمی را تا سر حد مرگ پیش می‌برد. امام معصومه علیه‌السلام در این زمینه می‌فرماید، از کسی که ترس و نگرانی از مطلبی دارد، تعجب می‌کنم که چرا به ذکر شریف «حسبنا الله و نعم الوکیل» پناه نمی‌برد و خود را نجات نمی‌دهد؟!


استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: چراکه خداوند پس از این آیه می‌فرماید: فَانقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَّمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ آنانی که با شعار حسبنا الله و نعم الوکیل به صحنه آمدند با برخورداری از نعمت و فضل الهی بدون هیچ گونه ناهنجاری از مرحله بحران عبور کردند.


وی به دو نکته اشاره کرد و گفت: نکته اول مقصود فقط گفتن این ذکر نیست بلکه پناه عملی گرفتن در کنار آموزه‌های الهی است تا حسبنا الله صادق باشد، زیرا مطابق ریل‌گذاری الهی حرکت کردن هر نگرانی را از بین می‌برد.


حجت‌الاسلام رضایی در پایان سخنانش نکته دوم را این‌گونه بیان کرد: ممکن است مثل امام حسین (ع) سر آدمی بالای نی برود و بدنش زیر سم اسب‌ها متلاشی شود ولی باز او پیروز است و نگرانی ندارد.


مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی با صدای مداح اهل‌بیت (ع) پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.


| شناسه مطلب: 94357




نجف اشرف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران