هدیه‌دادن باعث دلگرمی انسان‌ها در زندگی می‌شود

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: هدیه دادن باعث دلگرمی در زندگی می‌شود و اسلام هدیه را، راهی برای نزدیک شدن قلب مؤمن به همدیگر می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدرسی یزدی در جمع زائران حسینی در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، هدیه دادن را برای تأمین نیازهای زندگی و ایجاد الفت و محبت میان مردم توصیه اسلام دانست، گفت: بهترین و ارزنده‌ترین هدایا، هدیه‌ای است که نیازی از نیازهای معنوی و روحی انسان را تأمین کند.


وی، هدیه به خویشان را از مصادیق صله‌رحم دانست، تصریح کرد: باید با هدیه دادن، جلب محبت خویشان کرد تا دل آن‌ها مهربان شود و محبت و مهربانی نیز در سایر بستگان گسترش یابد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری، هدیه را یکی از عوامل کاهش درگیری‌های قبیله‌ای و کاهش کینه‌توزی و دشمنی برشمرد، گفت: هدیه سبب مهر و محبت و تحکیم خانواده می‌شود.


وی به روایتی از پیامبر (ص) اشاره کرد، گفت: در این روایات حضرت توصیه فراوانی به هدیه کردن دارند؛ زیرا هدیه دلخوری‌ها را برطرف می‌سازد و کینه‌ها و دشمنی‌ها را از بین می‌برد.


استاد حوزه علمیه بابیان اینکه هدیه انواع مختلف مادی و معنوی دارد، یادآور شد: صلوات فرستادن و قرائت ختم قرآن کریم از جمله هدایای معنوی هستند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران