زیارت امام حسین(ع) موجب بخشیده شدن گناهان می شود

نماینده بعثه رهبری در کربلا درگردهمایی روحانیون و مداحان با اشاره به حدیثی درمورد فضیلت زیارت سیدالشهداء گفت: هرکسی در شب و روز جمعه حضرت امام حسین(ع) را زیارت کند خداوند متعال گناهان او را می بخشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در کربلا افزود: کسانی که بدون زیارت امام حسین (ع) از دنیامی روند در قیامت خیلی حسرت می خورند، ولی کسانی که زائر آن حضرت بوده اند، خوشحالند و در بهشت همسایه ائمه(ع)می شوند و حتی توشه و مسکن این افراد در قیامت با حضرت سیدالشهداء(ع) است.


وی با اشاره به وظایف روحانیون ومداحان گفت: یکی از رسالت های همه ما موعظه است لذا باید زائران را ارشاد و موعظه کنیم.


نماینده بعثه رهبری درکربلا، با تاکید بر لزوم بیان مسائل اعتقادی، دینی و اخلاقی به زائران گفت: شما باید در سخنان خود این سه محور را متناسب با سطح علم و درک آنان تبیین کنید .


وی به نصیحت های لقمان به فرزندش اشاره کرد و گفت: لقمان حکیم به فرزندش پایبندی به مسایل اعتقادی، عملی و دستورات الهی ودینی و اخلاقی را  سفارش کرد.


وی از روحانیون و مداحان خواست این مسائل را به زائرین گوشزد نمایند و به آنان بگویند در مقابل حق چون و چرا نکنند.


حجت الاسلام بهجتی نقش روحانیون ومداحان در ارشاد امور اعتقادی و مسایل دینی، معنوی و اخلاقی  به زائران اهل بیت(ع) را یادآور شد و گفت: لقمان به پسرش می گوید اگر سخن گفتن و حرف زدن، «نقره» است بدان سکوت از «طلا»ست.


‏وی همچنین به شخصیت مرحوم علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: علامه طباطبایی اکثر اوقات سکوت می کرد و تا سوال نمی‌کردند جواب نمی‌داد، سوال هم که می کردند، خلاصه جواب می داد و آنچه را که نمی دانست باصراحت می گفت؛ نمی‌دانم .


 


 




نظرات کاربران