حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است

حج، مراسم دینی، سیاسی و اجتماعی دنیای اسلام است

حجت الاسلام محمد صرامی گفت:سفر حج یک حضور سراسر معنوی است که انسان را برای ادامه زندگی آماده می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،  حجت الاسلام محمد صرامی در همایش سراسری هفته حج در سالن شهدای دولت فرمانداری آران و بیدگل اظهار کرد: حضور در مراسم حج واجب و تمتع فرصت گرانبهایی است که انسان خود را آماده رفتن به پیشگاه خدا کند، کسی که حج را صحیح و مقبول انجام داد، مثل طفلی است که تازه متولد شده باشد.


 


وی افزود: دو نوع حج داریم، حج صحیح و حج مقبول، حج صحیح آن چیزی است که ظواهر حج درست انجام شده باشد، سعی بین صفا و مروه، قربانی کردن، انجام مراسم های رسیده و سفارش شده، تراشیدن سر و طواف خانه خدا، اما این یک طرف ماجرا است.


 


کارشناس حوزه حج و زیارت تصریح کرد: قسمت مهم مناسک حج فراهم کردن شرایطی برای مقبولیت حج است، اگر کسی موفق به دوری از حسد، کینه، بخل، دروغ، نامهربانی و توجه به همنوع موفق شود، باید پس از حج این شرایط را در خود پرورش دهد.


 


ویبا بیان اینکه مهمتر از حج صحیح، حج مقبول است، ادامه داد: پس بکوشید مقبول درگاه خداوند شوید و دلتان را صاف و پاک کنید از حب و بغض دنیا و در همه حال خدا را شاهد بگیرید.


 


صرامی به شرایط وجوب حج اشاره کرد و گفت: کسانی هستند که مستطیع هستند و شرایط مالی خوبی دارند به اندازه یک و یا چند سال خرج و مخارج زندگی را دارند ولی به حج مشرف نمی شوند، اینها دو جور محشور می شوند، یا نصرانی و یهودی و یا کور وارد محشر می شوند. روزی که هیچ چیز و هیچ کس به فریاد انسان نمی رسد.


 


وی با اشاره به اهداف اجتماعی و سیاسی حج خاطر نشان کرد: سعی کنید مثل یک خانواده در حج با هم برخورد کنید، برای مسائل کوچک و گذرا از هم دلخور نشوید، هدف شما پاک شدن و توجه به امام زمان (عج) است، پس ارزش ندارد با رفتار خود دستمایه تمسخر کفار و مشرکان شوید، باید با مسلمانان دیگر ارتباط برقرار کنیم و متحد در مراسم برائت از مشرکین شرکت کنیم و وحدت خود را حفظ کنیم، چون دشمن از اتحاد مسلمانان می ترسد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران