حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است

حج واقعی پاک شدن از هر نوع شرک است

استاد حوزه علمیه قم گفت: حج واقعی بر اساس دستورات مکتب حیاتبخش اسلام و سفارشات پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع)، پاک شدن و دور شدن از تمام مظاهر شرک و رسیدن به قرب حقیقی و اتصال به حضرت احدیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، استاد حوزه علمیه قم در جمع نمازگزاران نمازجمعه یزد گفت: روح حج همان پاک شدن از تمام گناهان و احیای حقیقت در دل و جان بشریت است.


حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی ادامه داد: حجی در اسلام مورد تاکید و پذیرش است که خروجی آن دور شدن از همه مظاهر مادی و نفسانی و اتصال به مبدا اصلی و هستی، ذات اقدس ربوبی است.


وی خاطر نشان کرد: اگر حقیقت حج و توحید در وجود انسان ها متبلور شود بسیاری از مشکلاتی که دامن بشریت در وضعیت کنونی را گرفته رهایی می یابد. مناسک حج باید با دقت و بهره گیری کامل در راستای رسیدن به اهداف الهی و در مسیر شرک زدایی برگزار شود.


استاد حوزه علمیه قم، دهه کرامت را تبریک گفت و بر پیروی از امامان معصوم (ع) برای رسیدن به سعادت واقعی در دنیا و آخرت تاکید کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران