اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج

اعزام نخستین گروه زائران ترکیه به حج

نخستین گروه زائران ترکیه‌ای با نظارت اداره امور دینی این کشور(سازمان دیانت)، برای انجام مراسم حج تمتع استانبول را به مقصد عربستان ترک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از ینی‌شفق؛ «علی یرلیکایا»، فرماندار استانبول در مراسم بدرقه حجاج اعلام کرد که امسال حدود  ۱۱ هزار و پانصد نفر از استانبول عازم حج خواهند شد.


«آمنه اویسوک» ۸۰ ساله، یکی از اعضای این گروه گفت: ۹ سال است که منتظرم به حج بروم و از اینکه اکنون می‌خواهم به این سفر مقدس بروم، بسیار خوشحالم.


خانم «نرمین بارلاس» ۵۵ ساله نیز که با همسرش به حج می‌رود، گفت: از فرط خوشحالی نمی‌توانم احساساتم را بیان کنم. خیلی هیجان‌زده و خوشحال هستم.


وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که به حج می‌رود، افزود: چیزی که در مراسم حج برای من هیجان‌انگیز است، زیارت آرامگاه پیامبر(ص) و دیدن کعبه و صحرای عرفات است.


مراسم حج تمتع هر ساله از هشتم تا دوازدهم ذی‌الحجه که آخرین ماه تقویم اسلامی است، در مکه و مدینه برگزار می‌شود و زائران بسیاری از کشورهای مختلف برای انجام اعمال عبادی در آن شرکت می‌کنند.


 


| شناسه مطلب: 94474




ترکیه حج98



مطالب مرتبط

نظرات کاربران