اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست

اهمیت بعد سیاسی حج کمتر از بعد عبادی آن نیست

مدیر حج و زیارت همدان گفت: حج از آن روزی که تولد پیدا کرده است اهمیت بعد سیاسی اش کمتر از بعد عبادی آن نیست " حج تنظیم و تمرین و تشکیل این زندگی توحیدی است و حج عرصه نمایش و آینه سنجش استعدادها و توان مالی و معنوی مسلمانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محسن ساغرچی مدیر حج و زیارت استان همدان با استناد به فرمایشی از  امام خمینی(ره) گفت: حج از آن روزی که تولد پیدا کرده است اهمیت بعد سیاسی اش کمتر از بعد عبادی آن نیست " حج تنظیم و تمرین و تشکیل این زندگی توحیدی است و حج عرصه نمایش و آینه سنجش استعدادها و توان مالی و معنوی مسلمانان است یکی از مهمات فلسفه حج ایجاد تفاهم و تحکیم برادری بین مسلمین است.


وی با تاسی از بیانات امام علی (ع) در نهج البلاغه در خطبه 47 در رابطه با حج گفت: حضرت امیرالمومنین علیه السلام بیان خیلی ارزشمندی در رابطه با حج دارند  دارند که می فرمایند: خدا را خدا را اگر خانه خدا را ترک کنید و خالی بگذارید مهلت داده نمی شوید پس ملاحظه می کنید که هم در قرآن و هم در نهج البلاغه به اهمیت وجوب حج اشاره شده است.


ساغرچی ابراز کرد: حج چه نوع حجی باید باشد آمریکایی؟ اسلامی؟ یا ابراهیمی باشد؟ به برکت جمهوری اسلامی، خون شهدا، رزمندگان اسلام و جانبازی جانبازان اسلام و آزادگان در طول چهل سال اخیر دیده شده که حجی که برگزار شده حج ابراهیمی بوده است و این به برکت رهبری های مقام ولایت و امام راحل می باشد.


مدیر حج و زیارت استان همدان ادامه داد: ان شاالله نخواهیم گذاشت از کعبه وحج این منبر بزرگی که در بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد صدای سازش با آمریکا ، کفر و شرک نواخته شود و شیاطین را که در راس آنها شیطان بزرگ آمریکاست رمی کرده و طرد نماییم تا حج خلیل الله و ولی الله مهدی(عج) را به جا آورده باشیم .این پدر توحید و بت شکن جهان به ما و همه انسانها  آموخت که قربانی در راه خدا بیش از آن که جنبه توحیدی و عبادی داشته باشد جنبه های سیاسی و ارزش های اجتماعی دارد.


وی با بیان این مطلب که حج یک آبشار جاری است افزود: حج یک شط عظیم شستشوی معنوی و روحی است حج برترین جایگاه برائت از مشرکین شناخته شده است، حج مظهر توحید و تعبیه خانه توحید است حج می تواند اسارت های دل تنگ کننده را از دلها بزدائید حج می تواند روح توحید را در دلها زنده کند حج و اجتماع عظیم بر گرد خانه باید مظهر شرک را نقض کند فریاد برائت از مسلمانان در فریاد برائت از استکبار جهانی است.حج یک واجب استثنایی است و یک مراسم عجیب و پررمز و راز است حج یک حرکت عبادی خالص و عمیق خضوع و خشوع، ذکر عبادت و تذکر و تزلل با حالت اجتماع است.


ساغرچی ادامه داد: با الگو گرفتن از رسول اکرم صلی الله علیه و آل و سلم که خداوند کریم می فرمایند: کسی که می خواهد بهشتی شود، در این دنیا از رسول گرامی اسلام تابعیت کرده و الگو بگیرد، پس بهترین الگو در بحث حج همان رسول گرامی اسلام است.


مدیر حج و زیارت استان همدان با ااعلام چند توصیه برای حجاج ابراز داشت: با توجه به سال تولید و رونق اقتصادی و وضعیت کنونی کشور خواهش می کنیم خریدها و سوغات خود را در ایران تهیه کنند و وقت خود را هدر ندهند و بیشتر به عبادت بپردازند.


| شناسه مطلب: 94489




حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران