اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است

اولویت اصلی کارگزارن حج رسیدگی به زائران است

امام جمعه همدان گفت: کارگزاران حج باید بدانند که مردم امانت الهی در نزد آنها هستند و آنها را باید با معنویت و حقیقت حج اشنا کنند تا کمتر مشغول ظواهر در این سفر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی در دیدار مدیران و کارگزاران حج امسال با تبریک دهه کرامت گفت: این روز ها به عنوان دهه کرامت نامیده شده است و کارگزاران حج نیازمند آن هستند که بدانند در این کار هم باید اهل کرامت باشند و هم آن که در مسیر کرامت قدم گذاشته‌اند.


وی با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زائران افزود: امام سجاد (ع) در سفرهای حج خود در خیلی از کاروان‌ها به صورت مخفیانه حضور پیدا کرده و به حجاج خدمت می‌کردند و زمانی که ایشان را می شناختند به کاروان دیگری می‌رفتند که حضرت را نشناسند.


نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: حضرت برای این که بتواند راحت‌تر در این راه به خدمتگزاری بپردازند به صورت مخفی در بین کاروان ها حاضر می شدند و این نشان دهنده عظمت این کار است.


وی با بیان این که هیچ سرزمینی به اندازه سرزمین وحی مورد توجه نیست اظهار کرد: این سرزمین قبل از حضرت آدم، دارای تقدس بوده و حج ابراهیمی با جریان ابراهیمی آن را استمرار بخشیده است.


امام جمعه همدان تصریح کرد: به جز سفر کربلا که فلسفه خودش را دارد کمتر سفر و عبادتی را سراغ داریم که اینقدر رمز آلود باشد و هر کس به نسبت حال خودش از آن استفاده کند.


وی توجه به اسرار حج را در این سفر بسیار مهم عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات انسان درگیر ظواهر می شود در حالی که در پس این ظواهر اسراری وجود دارد که نباید از آن غفلت کنیم.


 شعبانی با اشاره به این که قبل از تشرف به سفر حج باید اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشیم و با آن آشنا باشیم، مطرح کرد: کارگزاران حج باید بدانند که مردم امانت الهی در نزد آنها هستند و آنها را باید با معنویت و حقیقت حج آشنا کنند تا کمتر مشغول ظواهر در این سفر شوند.


وی بیان کرد: مطمئنا در طول سفر با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد اما اولویت اصلی کارگزارن حج باید رسیدگی به حال زائران و احترام به آنها باشد و برخورد با تواضع را در سرزمینی که باید متواضع شد و متواضعانه خدمت کرد را سرلوحه خود قرار دهند.


امام جمعه همدان خطاب به مدیران و کارگزاران حج تاکید کرد: این فعالیت‌ها نباید تبدیل به شغل شود و نباید به آن به چشم شغل نگاه کرد چرا که این مسیر نیازمند توجه است و این توفیقی است که نصیب شما عزیزان شده است.


| شناسه مطلب: 94516




حج تمتع همدان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران