دیدار مدیران حج و زیارت با امام‌جمعه قزوین

شماری از مدیران حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در استان قزوین به دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی امام‌جمعه این استان رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، هم‌زمان با آغاز هفته حج، شماری از مدیران حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در استان قزوین به دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی امام‌جمعه این استان رفتند.
امام‌جمعه قزوین در این دیدار به اهمیت و جایگاه حج اشاره کرد و آن را یکی از مهم‌ترین فریضه‌های دینی برشمرد و گفت: توجه به مسائل معارفی در حج بسیار مهم است که برگزاری جلسات معرفتی به‌منظور آشنایی زائران به این‌گونه مسائل می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
وی تصریح کرد: به زائران توصیه کنید که از این سفر معنوی بهترین بهره را بگیرند و نگذارند این فرصت‌ها از دست برود، چون سفر حج تکرار شدنی نیست؛ از این‌رو ذکر معبود بهترین توصیه‌ای است که می‌توان به زائران کرد.
 نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زائران بداند که سرزمین وحی از جایگاه بسیار والای برخوردار است و نکات تاریخی فراوانی را به ما می‌آموزد و می‌توان از آن به‌منظور ترویج فرهنگ اصیل ناب اسلام بهره گرفت و آن را در جهان گسترش داد.
 وی به تلاش مسئولان بر برگزاری حج عزتمندانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حج با حضور باشکوه زائران ایرانی هرسال رقم زده می‌شود؛ ولی زائران بدانند که مهم‌ترین مسئله افزون بر حضور در حج، تحول درونی و معنوی است، زیرا زائری که بدون هیچ تغییری به موطن خود بازگردد، بسیار متضرر خواهد بود.
 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران