تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال

تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که مسن‌ترین زائر حج تمتع امسال مردی 107 ساله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر فقیهی در نشست خبری امروز مرکز پزشکی حج و زیارت که به منظور تشریح آخرین اقدامات این مرکز برای حج تمتع 98 برگزار شد ، درباره مسن‌ترین و کم‌سن‌ترین زائران حج تمتع امسال گفت: پیرترین زائر حج تمتع امسال که در سال‌های اخیر زائری به سن ‌و سال وی نداشته‌ایم، مردی 107 ساله از اهالی استان کردستان است.


وی با بیان این‌که استطاعت این فرد برای حضور در مراسم حج از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت تایید شده است، اظهار کرد: این فرد در همان معاینات اولیه شرایط لازم را داشته و هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته است و خودش نیز قول داده  تا سالم و سلامت از حج بازگردد.


فقیهی کم سن‌ترین زائر حج تمتع امسال را پسر بچه‌ای یکساله اعلام کرد و گفت: بعد از این کودک، پسربچه‌ چهار ساله‌ای هم در حج امسال حضور دارد که جزو کم‌ سن‌ترین زائران حج تمتع امسال هستند به عبارتی می‌توان گفت که تفاوت سنی کم‌سن‌ترین و مسن‌ترین زائران حج تمتع امسال یک قرن و شش سال است.


معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان این‌که هیچ محدودیت سنی برای حج وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ملاک ما سن شناسنامه‌ای نیست بلکه استطاعت زائر است.


وی با بیان این‌که گرمازدگی یکی از جدی‌ترین تهدیداتی است که زائران حج امسال با آن مواجه هستند، گفت: در همین راستا نیز توصیه ما به زائران این است که برای انجام مستحبات خود در ساعات خنک هوا به بیرون بروند اگر مشکل فشار خون دارند حتما کمی نمک میل کرده و آب و ماست را نیز در وعده‌های غذایی خود قرار دهند.


به گفته وی اختلال در جهت‌یابی از اولین علائم و نشانه‌های گرمازدگی است و از این‌رو لازم است در صورتی که دچار چنین حالتی شدند به پزشک مراجعه کنند.


فقیهی درباره آموزش‌ زائران اظهار کرد: آموزش‌های ایمنی در این زمینه به زائران داده شده و توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی برای حفظ سلامت‌شان به آنها ارایه شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران